Hypoallergene voeding

Discussion in 'Flesvoeding' started by MissSol, Feb 22, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MissSol

MissSol Bekend lid

Dec 20, 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    Hoihoi, mijn dochtje krijgt de hypoallergene voeding van kruidvat, maar ik heb het idee dat ze de voeding niet zo lekker vind. Ze drinkt maar kleine flesjes tussen de 50-120cc, ze drinkt zelden de 120 op. Ze komt de laatste dagen ook weer 2x snachts, word echt wakker voor de fles en krijgt er nog steeds 7. Ze doet het er verder goed op maar ik zou toch wel graag naar minder nachtvoedigen willen, ze heeft wel al langere tijden er tussen gelaten snachts toen ze overdag meer dronk.
    Vraag me nu af of het misschien komt omdat ze de voeding niet lekker vind, zou het kwa smaak verschillen met andere merken hypoallergeen? Of zou ik toch de normale voeding moeten proberen? Ze krijgt h.a. omdat haar broer lichte KMA had, die kreeg als baby pepti.

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Je kan hypo allergene voeding van een ander merk proberen. Hoor wel vaker dat kindjes de kruidvat voeding niet zo lekker vinden.

Maar daarbij is je dochtertje pas 5 weken, dus is het helemaal niet gek dat ze vaak kleine beetjes wil drinken hoor.
    Hier dronk zoontje ook altijd alles op, maar er zijn ook kindjes die liever wat vaker kleine flesjes hebben.
    Tja... dat is 's nachts niet altijd fijn, maar je kan het er ook niet in proppen.
    Dus ik zou even een ander merk uitproberen en anders gewoon maar accepteren dat ze kleine flesjes wil drinken (is ook beter voor de maag), ze gaat vanzelf meer drinken.

Je hebt trouwens niet het idee dat ze ook last heeft van KMA?

3. MissSol

MissSol Bekend lid

Dec 20, 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    Ze heeft tot nu toe geen klachten die wijzen op KMA, ze had eerst wel wat kramp maar dit kwam door lactulose die ze kreeg maar daar is ze nu vanaf en de kramp is ook weg en ze poept nu ook gewoon zelf. Ze doet het verder hartstikke goed vandaar dat ik ook zit te denken om standaard voeding te gaan geven.
    Ik vind het verder ook niet erg dat ze nog zoveel flesjes drinkt hoor, alleen de nachten daar komt ze echt op rottijden momenteel, dat is soms wel ff afzien.

4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Als ze het op hypo allergeen goed doet, zou ik dat nog even blijven gebruiken, ik denk altijd maar, waarom iets veranderen als het goed gaat. ;)
    Hypo allergeen is wat lichter verteerbaar, dus in jullie geval misschien wel gunstiger omdat ze al weinig drinkt. Standaard voeding is weer wat zwaarder, dus dan zal ze vermoedelijk nog minder drinken.
    Daarbij maak ik uit je verhaal op dat de ontlasting ook wel een aandachtspunt is, ook dat gaat vaak makkelijker met de hypo allergene voeding volgens mij.

Kan je in de tijden 's nachts misschien nog wat sturen? Maak je haar nu bv. 's avonds laat nog wakker voor een flesje? Merk je verschil of je deze wel of niet geeft? Sommige kindjes slapen onrustiger als ze 's avonds laat nog worden wakker gemaakt, worden dan gestoord in hun diepe slaap waarna ze juist weer sneller komen voor een voeding.
    Andere kindjes slapen juist weer wat beter nadat ze rond 23.00 een goed gevuld buikje hebben. Wie weet kan je hier nog iets in bijsturen?
    Hier kwam hij tot een week of 8 ook 2x per nacht, is inderdaad pittig, maar het is even niet anders. Zorgen dat je zoveel mogelijk klaar hebt staan en als het niet nodig is ook niet verschonen. Gewoon flesje geven en gelijk weer lekker verder slapen.

Succes!

Share This Page