Hallo, Mijn zoontje is 10,5 mnd en vroeg me af of zijn voedingsschema goed is. 7.30-8.00 fles 180+6 10.00 fruit 12.00 2 boterhammen en flesje 90+3 14.30 soepstengel oid met water of diksap 17.00 groente 18.30 fles 180+6 + rijstebloem Hij krijgt nog potjes fruit en groente, vind het heel lastig om recepten te bedenken wat hij nu allemaal mag eten. Wij eten namelijk meestal groente uit blik en vlees wat sterk gekruid is. Potjes van 8 maanden eet ie ook niet graag, door de stukjes denk ik. En hoelang mag de laatste fles nog blijven? Denk dat hij die voorlopig nog niet kan missen, het is echt onderdeel van zijn avondritueel..... Bedankt alvast! Groetjes Anna
Beste Anna, Het schema dat je volgt ziet er goed uit. Als jouw zoontje nog behoefte heeft aan zijn laatste flesje, dan kun je deze nog geven. Vaak wordt dit flesje vanaf 1 jaar afgebouwd. Mocht je menusuggesties willen, dan kun je op onze site kijken Babyvoeding, flesvoeding en informatie voor jonge moeders van Nestlé Baby. Hier staan leuke receptjes op. Groet, Anne
Dus steeds een kleiner flesje geven vanaf 1 jaar? Krijgt ie dan wel genoeg binnen om de nacht goed door te komen? En zijn 2 boterhammen niet veel als lunch? Hij eet het goed hoor, en het is nogal een druk mannetje dus hij zal het wel nodig hebben dan? Weet niet wat ik met de ochtendfles moet, als ik ook een boterham geef is het dan niet teveel 3 per dag? En hoe groot moet zijn flesje dan zijn? Hij drinkt nog niet echt uit een beker, dan krijgt ie zo weinig binnen. Groetjes Anna
Beste Anna25, Ons advies voor kindjes vanaf 10 maanden is 300-500 ml melk per dag. Als jouw kindje behoefte heeft aan 2 boterhammetjes, dan mag je dit geven. Groet, Anne