Vraag

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Belly34, 7 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belly34

Belly34 Actief lid

29 jan 2010
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik geef mijn dochter 5 flessen van 150+5 en 10xcc extra water voor vocht, maar dit drinkt ze niet allemaal leeg(en dat hoeft ook niet)maar nu zien we dat als ik haar sóchtents wakker maak(omdat ik moet werken en haar dan naar oma en opa breng) dat ze dan normaal om 10.30 de volgende fles krijgt, maar die wilt ze dan nog niet en dan slaapt ze nog, maar dan halen we haar om 11uur. en dan om 1500 een fles en dan om 1900 en dan de laatste om 2230 a 2300( en dan slaapt ze nog en haal ik haar wel uit bed en drinkt ze slapend deze fles wel leeg) maar dat is toch geen probleem. Maar soms denk ik wel eens is dat wel goed dat ik het zo doe, want 4 flessen is denk ik nu voor haar te weinig en voor mij hoeft het ook nog niet hoor, ik vind het prima zo gaan,maar ik denk dan alleen wel eens doe ik er wel goed aan om haar dan te halen, soms laat ik haar ook wel eens een half uurtje langer liggen maar niet langer.
    Maar begrijp je wat ik bedoel. Het is soms lastig uit te leggen, maar ik denk wel dat je begrijpt wat ik bedoel.

Groetjes B

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Het is zeker goed om je kindje nog 5 voedingen per dag te geven. Meestal gaat een kindje rond de 4 maanden over op 4 voedingen, maar dat verschilt per situatie.

Groetjes Eveline

3. Belly34

Belly34 Actief lid

29 jan 2010
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja wij zeiden ook tegen elkaar, we gaan niet dingen vooruit doen, we laten het gewoon allemaal op zijn tijd gaan. Want ik lees wel eens dat kindjes al zo snel of een fruithapje krijgen of 4 flessen hebben, maar ik denk dan wel eens, dat doen de mensen alleen maar omdat het voor hun leuk is en makkelijk, en heus niet iedereen zal het zo doen, maar wij vinden de ontwikkeling van haar lichaam erg belangrijk en haar darmen moeten nog overal straks aan gaan wennen en dat gaan we zeker niet verwaarlozen.
    Het gaat prima zo en ze doet het hartstikke goed en op haar eigen tempo hoor.

Bedankt voor jou bericht en een fijn weekend.
    Gr Des

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Zo te lezen gaat het allemaal prima hoor, dus lekker zo doorgaan is goed!

Groetjes Linda

Deel Deze Pagina