Ik lees in diverse voedingschema's dat er nog opvolgmelk wordt gegeven aan kindjes die ouder zijn dan 10 maanden. Het is toch de bedoeling dat je dan groeimelk gaat geven, Nutrilon 3. Of maakt het niet veel uit?
oh ok, het is inderdaad dikker. Maar Sanne eet verder goed. Dus het maakt qua voedingsstoffen niet veel uit welke je geeft?
Ikzelf denk t niet hoor, maar met de groeimelk is het de bedoeling dat je dan niet 600 cc ofzo geeft op n dag. Op t kruidvat pak staat dat kindjes van 10-12 maanden die 2-3 voedingen per 24 uur krijgen, gemiddeld 500ml mogen. En kindjes van 1 jaar 2 voedingen en 300ml.
hm dat vind ik moeilijk dan. Sanne komt nog regelmatig in de avond of nacht voor een fles. Dan ga ik er overheen met de hoeveelheid melk... Maar over 2 maanden kan ik toch gewone melk gaan geven? Bedankt voor je reactie.
Ik gaf Thyron ook nutrilon 3 toen hij 10 maanden was, nu krijgt hij groeimelk voor kindjes vanaf 1 jaar en volgende week gaan we gewone melk proberen.
Ik heb toch Nutricia even gebeld. Maar er zit niet zo veel verschil in de melk. Nr 3 heeft meer zetmeel en idd voedt wat meer. Ze hebben met 10 maanden 500 cc melk nodig. Dus ik zal in de nacht als Sanne komt toch water met een klein beetje melk geven. Anders krijgt ze te veel zouten en eiwitten binnen.
Het is eigenlijk de bedoeling dat je dan, als er geen sprake is van verhoogde allergiekans, langzaamaan overstapt op gewone dagmelk. Al is het natuurlijk de bedoeling van de fabrikanten dat je zolang mogelijk hun producten blijft kopen. Vandaar dat ze groeimelk hebben ontwikkeld. En maak je borst maar nat, in Indonesie verkopen ze ook kleutermelk en lagereschoolkinderenopvolgmelk. Dat staat ons ook nog te wachten. Net als de opvolgmelk voor zwangere vrouwen en voor vrouwen die borstvoeding geven.
Dus ik zou al langzamerhand gewone melk kunnen proberen? Ik dacht dat ik dat vanaf 1 jaar mag doen. Jeetje zoveel melksoorten... Ja daar proberen ze gewoon geld op te verdienen.
Kinderen zonder allergieproblemen kunnen vanaf 9 maanden langzaamaan over op dagmelk. In het begin aanlengen met wat water.