voeding 11 maanden

Discussion in 'Voeding' started by butterfly24984, Aug 3, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marlijn83

Marlijn83 Bekend lid

Nov 24, 2010
    711
    0
    16
    Female
    Limburg
    Stomme vraag misschien he.. Maar vanaf wanneer mogen ze eigenlijk 'gewone' melk?
    Jesse krijgt nu Nutrilon 3 namelijk

2. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Volgens mij mag je vanaf 11 maanden (of misschien al 10 maanden) beginnen met gewone koemelk.
    Hier zijn we rond 11,5 maand overgestapt want het pak nutrilon was bijna leeg. Eerst een paar flessen gemengd en daarna meteen volledig koemelk.
    Ze krijgt hier halfvolle melk, omdat wij die ook drinken.

3. Marlijn83

Marlijn83 Bekend lid

Nov 24, 2010
    711
    0
    16
    Female
    Limburg
    En dan met verse melk of van die houdbare? Als het kan zou ik ook graag willen overstappen!! Weet jij als er echt nog een reden is om Nutrilon te blijven geven?

4. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Bij ons op het CB zeiden ze: vanaf 11 maanden. ben vanaf toen 1 fles gaan vervangen door halfvolle melk gewoon verse. Toen het pak poedermelk op was volledig overgegaan.
    Doorgaan met nutrilon is echt niet nodig hoor! Die groeimelk is puur commercieel. Ik zou dat alleen geven wanneer mn kind ziekelijk zou zijn en/of ondergewicht zou hebben ivm alle extra toegevoegde vitamines. Als ze gewoon gevarieerd eten zie ik er de meerwaarde niet van in. je zou evt misschien ook een multivitamine kunnen geven als je er niet zeker van bent. Die groeimelk is gewoon dure commercie!

5. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Vers of houdbaar maakt niet veel uit, gewoon geven wat jullie zelf ook drinken, dat is het makkelijkst!
    Ben het verder eens met Druif: die peutermelk is pure commercie en ik zou die alleen geven als mijn kindje niet gevarieerd zou eten/te licht zou zijn oid.

6. Marlijn83

Marlijn83 Bekend lid

Nov 24, 2010
    711
    0
    16
    Female
    Limburg
    Dank jullie wel Druif en Kristel!! Ik ben het hier afgelopen week vergeten te vragen op het consultatieburo dus vandaar dat ik de vraag ff hier had neergelegd.. Mijn man drinkt eigenlijk alleen houdbare melk (die van ES).. Dan kan ik dus het beste eerst een aantal flessen mengen (fifty, fifty??) en tot het pak op is (gisteren gekocht) en dan overgaan op 'gewone' melk? Scheelt ook stiekum wel ff een dot geld.. En ikke maar menen dat het beter was om Nutrolin te blijven geven :)

7. Marlijn83

Marlijn83 Bekend lid

Nov 24, 2010
    711
    0
    16
    Female
    Limburg
    ennuh ons meneertje weegt ruim 10 kg bij een lengte van 74 cm :D Dus denk dat hij het wel kan hebben:cool:

8. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Daar maken ze van nutrilon ernstig misbruik van!! Je krijgt door die reclame op tv ook haast het idee dat het ongezond is om het NIET te geven :$
    Houdbare melk kan je gerust geven hoor. Ik heb bij mn dochter gewoon de melk gegeven die we allemaal thuis drinken, halfvolle. Als jullie houdbare drinken: prima. Mn zoontje proeft alleen echt verschil en vindt t niet lekker dus hou er rekening mee dat het misschien net wat anders smaakt. Ik vind het persoonlijk wel handig dat ze iets lekker vinden wat ze overal wel schenken ( ook bij gastouder/ KDV, school straks enz.)
    Ik heb mn dochter gewoon puur en koud gegeven en gelukkig bliefde ze het :D Mn zoontje was wat mieperiger, daarbij heb ik eerst een tijdje gemengd gegeven en warm en dan steeds kouder geprobeerd. nog steeds drinkt hij het t liefst lauw/ warm :(. ik zou dus meteen puur en koud proberen, scheelt een hoop gedoe als je kind t lust!

9. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    jaaaa, denk t ook wel,..:D;)

10. Marlijn83

Marlijn83 Bekend lid

Nov 24, 2010
    711
    0
    16
    Female
    Limburg
    Nou je hebt er wel gelijk in.. Bij die reclames van Nutrilon die op tv regelmatig voorbij komen had ik dus de gedachte ´daar komen we voorlopig niet vanaf´... Helemaal niet bij stil gestaan dat je dus ook ´gewoon´ halfvolle melk kan geven.. Maargoed dat ik hier op ZP rondneus.. (Uhmm beetje verslaafd ben:D)..
    Maargoed, wat krijgen ze op scholen voor melk? Houdbare of verse? Ik vind verse melk heerlijk, die houdbare die mijn man drinkt vind ik echt verschrikkelijk:)..

11. I love my baby

I love my baby Niet meer actief

Zoonlief (11,5 maand oud) is 75 cm en 9700 gram, een lekkere gezonde vent.

Sinds kort ben ik (helaas) gestopt met de bv. Hij weigerde steevast mijn borst, heb nog wel een lange periode gekolfd maar dat was telkens maar een paar mililiter.

Volgens cb hoeven gezonde kinderen vanaf 11 maanden echt geen opvolgmelk/dreumesmelk waar ik heel erg blij om ben omdat ik het liefst zo natuurlijk mogelijke producten aan mijn zoon geef omdat die van nature vaak gezonder zijn dan bewerkte producten.

Dit is zijn schema:

- 's morgens 120 ml halfvolle melk met bambix en 70 ml h.v. melk in fles
    - 10.00 het liefst vers fruit en paar slokjes diksap
    - 12.30 1,5 boterham met versch. soorten beleg en 175 ml h.v. melk
    - 15.00 koekje met wat diksap
    - 17.30 maaltijd van ongeveer 250 gram, 2 x per week vlees vind ik nu nog voldoende
    - 19.30 175 ml h.v. melk

Omdat hij op deze manier eigenlijk te veel melk binnen krijg doe ik bij elke fles wat water toevoegen in de plaats van de melk. Dit ook omdat hij bijna geen ander drinken wil drinken behalve als het erg zoet is! Hoe dat kan?!?! Heb geprobeerd er geen zoetekauw van te maken maar helaas..

12. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Ik vind ook dat hij nog aardig wat melk drinkt. vanaf 1 jaar mag ie over naar 300cc en is dat voldoende.
    Als ie erg van zoet houd kan je misschien ook rooibosthee, al dan niet afgekoeld geven, je hebt ook rooibosthe van opickwick met mango smaak, lekker zoet en er zit geen zwarte thee ( dus theïne) in. Verder vinden mijn kinderen zoethoutthee ook lekker.
    mn dochter drinkt echt met flinke teugen lekker koud water, vindt ze nog lekkerdere dan melk! Gewoon blijven aanbieden, in het begin ging het nog niet zo van harte maar nu vindt ze het heerlijk!

13. I love my baby

I love my baby Niet meer actief

Druif78
    Dank voor je tips,
    300 ml is inderdaad voldoende, maar ik maak me er niet al te erg druk om. In belgie is het advies 500 ml melk voor kinderen van 1 en dan ook nog volle melk! Dus hij zal niet zomaar te veel krijgen nu.
    Maar toch probeer ik hem wel steeds meer aan thee of water te wennen! Ik zal eens rooibos proberen.. En niet te snel opgeven natuurlijk. Als een baby echt dorst heeft an drinkt hij alles, ook water!

Share This Page