Hallo dames, Heeft er iemand ervaring met de baby pappen en groente/fruithapjes van Biobim? Is het wat? Of raden jullie mij een ander merk aan? Ik vind het belangrijk dat het geen kunstmatige geur- en smaakstoffen, conserveermiddelen en kleurstoffen bevat. En dat er geen zout of suiker aan toegevoegd is. Alvast bedankt voor jullie reacties.
Ja ik wel goede ervaringen. Gebruik niks anders dan biobim... Slaappapje bevat geen suiker geloof ik in elk gevaal ik gaf het 2 maanden en ze is niet dikker ) Meergranenpap geef ik ook en spelt ik meng het met fruit. Kan ook met water(is wel waterig) ze drinkt dan met speen 1 het.. Kan idereen aanbevelen die pappen Potjes ook goed maar bio kruidvat/etos/hipp is net zo goed Je moet ingredienten goed lezen gewoon. Conserveermiddelen zitten volgens mij nergens zowiezo. Bambix en nestle gebruiken gemodificeerde zetmeel. Zout zit geloof ik nergens tot 12 mnd. Later gewoon opletten. Suiker ook alleen via fruit. Ik ben ook beetje gek ermee wat dat betreft. Ik geef ook AH puur eerlijk opvolg melk dat ook zonder suiker is bijvoorbeeld.. Verder geef ik rijswafel van ekoplaza met lage zoutgehaalte of speltwafel of dergelijke. Ik maak ook eten zelf en gebruik kookvocht van fruit voor drinken bijvoorbeeld. Of stoom gedroogde abricosen of pruimen en dat smeer ik op brood.
Hey, bedankt voor je tips Ik heb ook wat receptenboekjes voor baby's, maar vond de potjes wel handig om uit te proberen.. En de papjes helemaal om te mixen met wat groente bijv? Slaappapje geef je niet meer? Geef je nu iets anders voor het slapengaan? Wat voor fruit kan ik beste mixen met spelt?
Slaappap gaf ik omdat ze niet doorsliep. Toen begon ze wat meer lang in de nacht zonder eten kunnen. Dus 12 uur zeker. Maar ze wordt wel vaker wakker vanaf 02.00. Ik gaf die pap en was goed: ik gaf 5 schepjes 135cc zit al opvolgmelk in. Toen was pap op gaf ik melk en was geen verschil in de nacht dus heb ik nieuwe pak nog niet open gedaan. Spelt en meergranen pap kan je mengen en met fruit en met groente. Qua smaak lijken ze op elkaar. Ik voeg het aan hapjes als hapje te dun is. Soms geef ik het gewoon met fruit als tussendoortje extra als ik zie dat ze honger krijgt maar tijd voor eten is er nog niet. Ik vind dat met fruit mixen fijn zo is het wat grover voraal al je potje neemt fruit is waterig. Mijn dochter eet en met en zonder dus dat ze dat niet zal lusten de pure smaken maak ik mij geen zorgen
Er zit wel degelijk koolhydraten in: 72gr per 100 gram. Er zit ook vet e.d. in. Kan ook niet anders. Pap valt zwaarder op de maag dus er zal ongetwijfeld wat rijstmeel, of rijstebloem in zitten.