Hallo, Mijn kleine meid was gister 6 weekjes. Met de geboorte 4055gram en 54cm 22 oktober woog ze 5210gram en was ze 57,5cm. Nu zit ze sinds vorige week op 180+6 en dat 6x per dag! Ze laat bij elkaar wel zeker 1 hele fles staan, verdeeld over de dag. Ze doet 20minuten over een fles.. En soms doe ik tussendoor de speen geven zodat ze een half uur bezig is! Is dit teveel? En is het schadelijk of erg? Groetjes, Desiree
Hallo Desiree, Belangrijk is dat je kindje niet meer dan 1 liter voeding per dag drinkt. Dat staat gelijk aan 5 voedingen van 180 ml water met 6 schepjes voeding. Een keertje iets meer is niet erg, maar altijd te veel kan wat belastend zijn voor de niertjes van een kindje, dat heeft te maken met de hoeveelheid eiwitten die een kindje binnenkrijgt. Wanneer een kindje niet genoeg heeft aan de maximale hoeveelheid, kun je in overlegmet je consultatie bureau een voeding voor hongerige kindjes gaan gebruiken. Groeten Eveline
Beste Eveline, Voeding voor hongerige baby's gebruik ik al.. Ze drinkt 3 flessen zeker altijd helemaal leeg, en van die andere flessen laat ze de ene keer 20cc, dan weer 40cc staan.. En soms de helft! Ik probeer het soms met minder, maar dan houdt ze heel erg honger en ligt ze alleen maar te huilen.. En ik vind het zielig om dr te laten huilen als ik weet dat ze honger heeft! Ik vind het zo lastig.. Ze drinkt meestal tussen de 1000 en de 1100.. Wat kan ik nu nog doen?