Ons zoontje is nu 8 en een halve maand. En ik vroeg me af vanaf waneer ze eigenlijk schuddebuikjes mogen ? Die kleine ronde speculaasbolletjes voor op de boterham,inde yoghurt of pudding of om zo te eten. En vanaf waneer mogen ze eigenlijk chocolade. Een kindje van kennissen krijgt dit namelijk gewoon. En nu hadden wij een cornetto ijs en liet ons zoontje eraan sabbelen maar er zit ook chocolade aan en toen vroeg ik mij dit ineens af.
chocola pas zo laat mogelijk (heb weleens 3jr gehoord). Er zit iets van cafeine in, en is daarom niet zo heel gezond voor zo'n klein lijfje. Schuddebuikjes ken ik zo niet. Maar we proberen zelf zoveel mogelijk van die extra dingen te vermijden tot C zijn eerste verjaardag. Waar ze niet aan wennen, kunnen ze ook niet om vragen Maar hij zal na zijn 1e verjaardag wel meer van die dingen gaan proeven hoor..
Wij hebben Thyron vorige week voor het eerst schuddenbuikjes gegeven en toen hij 14 maanden was voor het eerst hagelslag. Als ik het goed heb mogen ze vanaf 1 jaar de dingen die jij noemt eten alleen zou ik het wel met mate geven i.v.m suikers.
Persoonlijk wacht ik daar echt zo lang mogelijk mee. Er zijn nog tig andere dingen die hij wel prima kan eten.