Mijn zoontje zit nu op 5 flessen van 200 cc. Dit drinkt hij niet altijd op, maar omdat hij niet goed genoeg was aangekomen moeten we het hem wel aanbieden. Om 23.00 uur krijgt hij zijn laatste fles alleen deze wil hij vaak niet drinken omdat hij dan nog erg moe is en gewoon wil slapen. Hij heeft dan al vanaf half 9 geslapen. Ook al ga je hem eerder wakker maken en proberen om hem goed wakker te krijgen dan nog valt hij weer in slaap. We krijgen er echt met moeite 120 cc. Soms iets meer, maar meestal minder. Bij 100 cc stopt hij vaak en valt in slaap. Wat kan ik nu doen om hem toch die fles te geven of moet ik die dan maar laten vervallen? Dat lijkt mij niet zo verstandig aangezien hij het echt nog nodig heeft. En als die fles overgeslagen zou worden dan ben ik bang dat hij midden in de nacht weer wakker wordt van de honger. Ik ben er namelijk net aangewend dat hij tot 7.00 uur doorslaapt.
wat toevallig, martijn heeft sinds een paar dagen ook strijd met zijn laatste fles.. het gaat er wel in maar met moeite en vaak duurd die voeding ook heel lang.. ik zou ook wel advies kunnen gebruiken hierover.
ik zou hem nog wel blijven geven, hij is nog zo klein en als hij niet goed is aangekomen, heeft hij m nog wel nodig. heb je voor die fles al een grotere speen geprobeerd? het kan zijn dat het omdat hij zo moe is, teveel moeite kost om te drinken. groetjes, Miranda
hij heeft de goede maat speen maar is gewoon aan het klooien met zijn laatste fles, dan drinkt hij een paar slokje's en knoeit vreselijk, doet steeds zn handjes ervoor, laat los tussendoor. en spuugt weer.. het lijkt trouwens ook of hij onverzadigbaar is, hij heeft steeds honger en wat ik hem aanbied drinkt hij op, en al zou ik hem meer geven zou hij het nog drinken. maandag naar het cb dan overleg ik het wel even, misschien voeding voor hongerige baby's, maar dan moet ik tegen het spugen nutriton erin doen denk ik.
hier heeft bas geen laatste fles... hij komt vanzelf om 2 uur snachts. we hebben het geprobeerd hij dronk wel maar kwam dan nog 2 keer in de nacht.. en nu maar 1 keer. dus lekker laten komt allemaal goed.
Een speen met een groter gaatje! Hier ging het ook moeilijk en langzaam maar sinds een aantal dagen gebruik is speen 3 ipv 2 en nu drinkt ie het weer helemaal leeg
Het gaat inderdaad veel beter met een grotere speen. Het eerste gedeelte van de fles doe ik met de S speen. Het laatste gedeelte (ongeveer 60 cc) met de M speen. Dan drinkt Bas zelfs de hele fles leeg. Bedankt voor jullie antwoorden! Groetjes, Linda