hypoallergeen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door daffie1, 19 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daffie1

daffie1 Lid

9 dec 2008
    48
    0
    0
    ik kom net bij het CB vandaan.
    Nova is nu 5,5 maand en heeft hypoallergene voeding gekregen omdat ik en mijn man wat allergien hebben.
    Nu vertelde het CB dat als ze nergens last van heeft gehad de afgelopen maanden dat ze dan wel gewone standaard flesvoeding mag vanaf 6 maanden. Ik vond dat wel apart...hebben jullie daar misschien ook ervaring mee.

Edit moderator: verplaatst naar Voeding -> Flesvoeding

2. sanne1234

sanne1234 Actief lid

14 feb 2008
    474
    0
    16
    Bij ons ook zoiets raars..

Wij hadden van te voren hypo-allergene flesvoeding (nutrilon) gekocht. Maar toen vertelden ze op het ziekenhuis dat je net zo goed standaard kunt geven want als ze allergisch blijken te zijn dan moet je toch een ander (duurder) soort voeding hebben.

Hypo-allergene voeding week volgens hun te weinig af van standaard om echt allergische reacties tegen te gaan.

Ik vond dit ook echt raar, wij dachten het goed te doen met de hypo-allergene voeding.

We geven daardoor nu wel standaard aangezien het toch 5 euro per pak goedkoper is en als hun zeggen dat het te weinig verschil maakt?

3. daffie1

daffie1 Lid

9 dec 2008
    48
    0
    0
    ja dat is zeker raar
    je denkt dat je het beste voor je kindje doet en dan blijkt het niet echt veel verschil te maken
    vreemd he je weet dan ook niet wat je moet geloven
    want onze kraamhulp zei juist dat het wel goed was, en de verloskundige ook...
    daarom had ik ook zoiets van: daar moet je toch mee doorgaan als ze er gevoelig voor is...maar blijkbaar dus niet
    erg tegenstrijdig allemaal

4. gevalletje

gevalletje Actief lid

3 mei 2008
    254
    0
    0
    je kunt natuurlij ook gewoon eerst de standaard proberen en als ze daar slecht op reageren kun je altijd nog weer overstappen op hypo..

zelf ook ervaring van slecht advies cb... op omneo overgestapt ivm spugen en krampen.. maar dat helpt echt niet. dus weer terug naar goedkopere standaard voeding...

5. daffie1

daffie1 Lid

9 dec 2008
    48
    0
    0
    ik had begrepen dat als ze echt allergisch zou zijn en je geeft standaard voeding dat je dan gelijk de allergie activeert en dat het dan lang duurt voordat het er weer uit is met hypoallergene voeding
    maar ik weet niet of dat juist is hoor, je hoort zoveel verschillende verhalen

6. sanne1234

sanne1234 Actief lid

14 feb 2008
    474
    0
    16
    Als ze nu allemaal hetzelfde zouden adviseren dan zou dat een stuk duidelijker zijn. Ik vind het een beetje verwarrend!

Maar goed ik blijf nu standaard geven en hoop maar dat ik het toch goed doe.

7. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Hier in het martiniziekenhuis kreeg onze dochter naast borstvoeding hypoallergene bijvoeding (was meer dan 7% afgevallen). Zij geven baby's standaard hypoallergene voeding. Omdat het volgens hen beter is en de kans op allergiën verkleint.

Saskia

8. daffie1

daffie1 Lid

9 dec 2008
    48
    0
    0
    daar raak je toch echt van in de war
    als zelfs ziekenhuizen verschillende normen aanhouden.
    ik ga volgende week beginnen met de standaard voeding ...ben benieuwd hoe het gaat en anders ben ik zo weer terug op de hypoallergene voeding

9. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Nou om de verwarring compleet te maken: bij mij vroegen ze in het ziekenhuis of er allergieen bij mij en mijn vriend waren. Ja dus, bij mijn vriend. Vervolgens: uh ja de hypoallergene hebben we hier niet, dus geven we standaard. :( Waarom vraag je het dan! De kraamhulp thuis over de rode omdat ze geen hypoallergeen kreeg.

Nu krijgt ze het wel. En wij gaan dalijk gewoon op hypoallergeen 2 verder. Die 5 euro maakt me daarbij niet uit.

Deel Deze Pagina