baby 9 maanden; mag hij al groeimelk?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Boukje34, Jan 27, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

Sep 20, 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    Hallo!

Ik heb de volgende vraag;
    Ik geef mijn zoontje rond 07:00 uur, rond 16:00 uur en rond 20:00 uur
    borstvoeding. Tussen de middag, rond 12:00 uur, geef ik hem 1 (halve) fles Nutrilon opvolgmelk, zodat hij gewend blijft aan het krijgen van de fles en de smaak van poedermelk. Meestal drinkt hij rond 11:00 uur ook nog even aan de borst, ik geen hem dan rond 12:00 ongeveer 100 cc opvolgmelk.
    Nu is het pak opvolgmelk bijna leeg (nog 1 of 2 halve flesjes), dus voor 2 dagen.
    Ik twijfel nu of ik nog een pak opvolgmelk (6-9 mnd) zal kopen, of dat ik al over kan gaan op groeimelk (10-18 mnd). Hij wordt tenslotte over 3 weken 10 maanden. En ik doe dus heeeel lang met een pak.
    Of is het beter om op opvolgmelk te blijven, omdat dit beter bij borstvoeding aansluit? Of maakt dat niet uit?
    Wat vinden jullie?

Sorry voor het wat lange verhaal, maar ik wist niet hoe ik het anders moest uitleggen.

Veel liefs!

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Als ik jou was zou ik nog een pak nr.2 kopen. Je kleine word over 3 weken pas 10 maanden. Ik zou er liever voor kiezen om dan 1 weekje over de 10 maanden die nr.2 te geven dan al 3 weken eerder nr.3 te gaan geven. Een open pak kunstvoeding mag je naar mijn weten maar 4 weken bewaren, dus langer kan je niet met een pak doen denk ik dan. Overigens ben ik zelf nooit overgestapt naar nr.3 melk, omdat ze die nie in HA versie hebben, hier dus nog altijd nr.2 melk ;)!

3. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

Sep 20, 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    ok! reuze bedankt voor je antwoord.
    Ik geeft hem dan dus weer nr.2, de opvolgmelk.

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Zou ik idd wel doen ;)! En dan na dit eerst volgende pak, kan je als je wil overstappen op die nr.3 (groei)melk ;)!
    Succes in ieder geval!

Share This Page