Brood smijten

Discussie in 'Voeding' gestart door xjeannii, 21 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xjeannii

xjeannii Actief lid

15 apr 2016
    403
    2
    18
    Pffffff ik moet het effe kwijt en hopelijk heeft iemand tips want ik heb er echt geen geduld meer voor!!

M'n zoontje smijt continu ze brood op de grond, dit gaat al weken zo en ik word er helemaal gestoord van....
    Hij krijgt s ochtends 150 pap vanuit een bordje en tussendoor alleen mini rijstwafeltjes (2 of 3)
    Dit geef ik express zodat ie rond 12 u honger heeft en ze brood eet.
    Echter eet hij maar 2 stukjes en gooit daarna alles op de grond. Ik word er helemaal tureluus van.
    Boos op hem worden werkt niet, hem negeren ook niet en gezamelijk eten heb ik ook al zovaak geprobeerd.....
    Ik had met 11 maanden de middagfles eraf gehaald, maar hij komt dan s nachts, logisch als hij geen brood eet dus ik moet hem die fles zo wel geven, maar ik snap niet waarom die ze brood niet gewoon eet?
    Dit is iets wat al weken speelt.
    Wie kan mij helpen????

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Niet alle kindjes houden van brood. Mijn jongste vindt het ook niet lekker. Ik zou alternatieven proberen, volkoren crackers, eens een soepje met stokbrood, beschuitje, geroosterd brood...

3. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Hier ook een zoon die niet van brood houdt. Als er twee happen ingaan is het veel.
    Sochtends krijgt hij havermout met yoghurt en smiddags meestal iets van een cracker, maiswafel, bananenpannenkoek, gebakken ei.

4. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Je moet niks met die fles dat is wat wij moeders zelf vaak denken. Als hij zijn brood niet eet en een alternatief ervoor ook niet. Dan pech gehad dan pas weer bij het volgende eet moment wat geven.

5. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.637
    5.664
    113
    Tanden? hier ook een fase geweest. Ze ging ook smijten. Nu gaat het al weer een tijdje goed want de kiezen zijn nu door.

6. xjeannii

xjeannii Actief lid

15 apr 2016
    403
    2
    18
    Ja, maar dan slaapt ie dus s middags maar 1uur omdat ie honger heeft en issie om 18u niet te houden.
    en komt ie s nachts voor een voeding en daar zit ik niet echt op te wachten. heb t 2 weken gehad namelijk...

7. xjeannii

xjeannii Actief lid

15 apr 2016
    403
    2
    18
    Nou dan dat maar proberen dan inderdaad.
    Hij is sowieso lastig met eten.
    Dingen die hij niet kent smijt ie al gauw op de grond.
    Laatste aten we pannekoeken, smeet ie ook weg.
    Ook stukjes tomaat of komkommer moetie niet.

8. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Eet hij wat anders wel als lunch?

9. xjeannii

xjeannii Actief lid

15 apr 2016
    403
    2
    18
    Bananen pannekoek maak je zelf?
    en maiswafel waar kan ik dat halen?
    s ochtends krijgt mijn zoontje nu nog flesvoeding met pap uit een bordje

10. xjeannii

xjeannii Actief lid

15 apr 2016
    403
    2
    18
    Ja dat dacht ik ook, maar duurt dat weken??

11. xjeannii

xjeannii Actief lid

15 apr 2016
    403
    2
    18
    Tot nu toe alleen maar brood gegeven...

12. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Dan zou ik op zoek gaan naar een gezond alternatief wat hij wel wilt.
    Er is zoveel mogelijk.

Er zijn maar weinig landen waar zoveel brood gegeten wordt als hier in Nederland. En wij willen maar stug aan het brood vasthouden.

13. xjeannii

xjeannii Actief lid

15 apr 2016
    403
    2
    18
    Nog suggesties? :)

14. Nescio

Nescio Niet meer actief

Soep, goed gevulde salades, (koude) pastasalade...

15. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.637
    5.664
    113
    Het is nu eindelijk even rustig met de tanden hier. Ze is vanaf 5 maand aan het tobben er mee. Ze heeft er enorm last van gehad. Korsten at ze ook weken niet en nu opeens wel weer.

16. xjeannii

xjeannii Actief lid

15 apr 2016
    403
    2
    18
    Ja lastig is dat he, hij was van de week wel ziek.. Spugen en hele vieze poep.
    Maar met 10 maanden ging het eindelijk weer goed en at hij zo 2 broodjes weg en sinds een maand weer niet.
    Dus volgens mij is het niet zo dat ie het niet lust.

17. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Geef je hem ook fruit?
    Of eet hij dat ook niet?
    Anders zou je hem ipv brood ook nog iets van fruit kunnen geven tussen de middag.

18. Rubydooby

Rubydooby Actief lid

4 sep 2016
    156
    1
    18
    Vrouw
    Buitenland
    Het is inderdaad echt iets Nederlands om zoveel brood te eten, want hier in Zweden kennen ze het niet echt om brood te geven bij babies. Ze raden hier voornamelijk pap, yoghurt met fruit of warm eten tussen de middag aan, brood mag en kan wel hoor, maar de meesten die ik gesproken heb geven het niet. Maar ook een eitje eventueel met groenten of een bananenpannenkoek etc is natuurlijk lekker.

19. xjeannii

xjeannii Actief lid

15 apr 2016
    403
    2
    18
    Ja fruit eet hij wel ja..
    s middags krijgt hij 2 a 3 stuks

20. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Zoon gooit hier ook zijn brood op de grond sinds hij 10 maanden is. Maar dat doet hij met bijna alles. Ook knuffels uit bed en zo. Hij is de zwaartekracht aan het ontdekken. En aan het testen of ik het voor hem op blijf ruimen. Zijn boterham krijgt hij in zijn box als ik (in de woonkamer) aan het rennen ben. En als ik erbij zit stuk voor stuk.

Deel Deze Pagina