hoi, wij zijn een 2-tal weekjes geleden begonnen met fruit en groenten. fruit gaat er goed in,hij kan al bijna een hele banaan met een liga koekje voor vanaf 4 maanden eten en groenten gaat ook al redelijk als ik het meng met aardappel tot nu toe heb ik hem nog maar 1 keer per dag vaste voeding gegeven want hij is een slechte drinker zijn schema op het moment 8.00u : 150ml+6 schepjes 10.00u : fruithapje of groentenhapje, als ik het fruit in een potje doe is het gevuld tot ongeveer 130ml en hij eet het helemaal op 13.00u : 150ml +6 schepjes maar drinkt vaak maar 110ml op 16.30u : 150ml +6 maar ook deze drinkt hij meestal niet leeg 19.30u : melk met rijstebloem ook 150ml wisselt heel erg, de ene dag drinkt hij maar de helft, de andere dag kan ik nog 30ml melk bijmaken vaak ook nog een nachtflesje die meestal helemaal leeg gaat, 150+6 tot nu toe meestal fruit gegeven omdat hij groenten niet lekker vond, nu samen met aardappel vind hij worteltjes wel lekker ik zou graag 2 maal per dag voeding willen geven maar hoeveel groenten en fruit mag hij dan hebben als je dat in ml bekijkt? drinkt hij volgens u te weinig? hij was 3 weken geleden 58cm en 6300gr plast en poept goed, voelt zich ook goed en fit maar volgens mij drinkt hij toch te weinig? de reden waarom ik 2 maal per dag voeding wil geven (fruit en groenten) is omdat hij het best lekker vind, de oogjes glinsteren al als hij het lepeltje ziet maar hoeveel mag hij dan in ml hebben? ik heb ook het idee dat hij dit soort voeding leuker vind is het erg als hij dan nog minder zou gaan drinken? mag ik hem na de voeding ook een heel klein beetje water geven? alvast bedankt
Beste Sydneys, Het fruit eten gaat zeker goed. Veel kindjes beginnen met een paar hapjes, maar hij vindt het dus echt lekker. Het advies is 5 flesjes van 180 ml. Het is niet erg als jouw zoontje iets minder krijgt, maar hij moet wel voldoende vocht binnenkrijgen. Je zou bijvoorbeeld 's ochtends met 180 ml kunnen beginnen. Wellicht dat hij deze opdrinkt. Je mag je zoontje fruit en groente gaan geven. Voor fruit kun je 1 stuk per dag aanhouden en voor groente ongeveer 100 gram om mee te beginnen. Groet, Anne