Ja, hier krijgen ze het sinds een maand als aanvulling op ochtendfles. Het is ook toevallig gegaan, mijn zoontje rukte een keer een plak ontbijtkoek uit mijn handen en 'vrat' die op alsof het weet ik veel wat voor tractatie is. Dus krijgen ze het nu weleens 's ochtends.
Mijn zoontje is gek op ontbijtkoek (vanaf een maand of 9 gegeven, sporadisch). Wij geven het als 'koek' in de middag en soms bij het ontbijt. Hij mag tegenwoordig zelf een beetje boter erop smeren! Vindt ie heel stoer!
Hier ging het net als bij Cygnet. Ik vind het zelf ook een lekkere afwisseling naast het brood (of OP brood).
Ja, als tractatie inderdaad, in het weekend of na het zwemmen. Maar dan wel de variant zonder suiker of kunstmatige zoetstoffen, want de gewone zit barstensvol suiker, het is geen tussendoortje voor iedere dag vind ik. En het woord 'ontbijt' mogen ze eraf halen; ontbijten doe je met granen of brood en niet met koek.
af en toe als een tussendoortje. Meestal maar een halve, omdat het best veel is en ze daarna (na een hele) niet goed eet. Maar ze vindt het heerlijk dus heel af en toe krijgt ze een stuk.
hier ook elke dag wel. Soms als aanvulling op het ontbijt of de lunch, of s middags als tussendoortje. Meisje is gek op haar, zoals ze zelf zegt" bijtekoekie".
@Zogelukkig, waar vind ik een variant zonder suiker? Niet dat ik het nu nodig vindt, maar als ze iets ouder is voor een keer als extraatje.
Bij de biowinkel: Natuurhoningkoek van Billy's Farm. Daar heb je ook varianten gezoet met moutstroop oid, maar die vind ik niet lekker.
M'n zoontje is er gek op! Hij krijgt het soms ná de boterham. Eerst broodje eten, daarna een plakje ontbijtkoek. Ik koop alleen de volkoren variant, meestal ook nog met 'minder suiker'. Weet niet zeker of die ook geen zoetstoffen bevat... (bloos). Ben nogal tegen zoetstoffen, en hierbij heb ik dat dus gewoon niet gecheckt.
en nu wel gecheckt (op de site van peijnenburg). de volkoren minder suiker bevat geen kunstmatige zoetstoffen, maar ze gebruiken oligofructose (voedingsvezel). bijkomend voordeel is dat deze koek ook minder zoet smaakt, waardoor hopelijk minder gewenning aan zoetigheid ontstaat. maar 'minder suiker' is nog altijd meer suiker dan 'geen suiker'. als je geen suiker wilt geven, kun je beter die nemen die hiervoor genoemd wordt door zogelukkig.
Die smaakt wel heel zoet hoor, maar daar heb ik niks op tegen, ben niet bang dat mijn zoontje een voorkeur ontwikkelt voor zoet. Hij wil geen zoet op brood (helaas ook geen appelstroop meer) en als we ergens zijn waar alleen gesuikerd koek, gebak, pepernoot is, dan haalt hij zijn neus op en komt een rijstwafeltje halen. Ik denk dat dat komt omdat wij naast fruit en honing niet zoet eten.
Wel zoet, maar toch een stuk minder zoet dan de gewone variant van Pijnenburg.... vind ik persoonlijk dan want ik houd zelf niet van zoet en deze vind ik wel lekker. @Ts, mijn zoontje krijgt ongeveer 1 keer per week een plakje van de volkoren minder zoete ontbijtkoek. Hij pulkt eerst heel voorzichtig die randjes ervan af en smult dan de rest op.
Ik heb de volkoren variant in huis. Was gewoon even nieuwsgierig of en hoe andere mama's ontbijtkoek geven. Ik geef het ook af en toe en als tussendoortje. Niet als ontbijt, maar mag wel na het ontbijt. Bang voor gewenning aan zoet heb ik zelf ook niet. Ze krijgt wel eens vaker iets zoets, zoals een toetje. Aardbeienyoghurt is niet hartig bijvoorbeeld
Ben er nu wel iets relaxter mee, maar heb wel een aversie tegen erg zoete smaken gehad. Ik gaf (en geef) dus liever naturel yoghurt met echte aardbeien erin, dan een bakje aardbeienyoghurt. Dan leren ze de pure (meer zure) smaken kennen en waarderen, ipv alles gezoet. Op het kdv deden ze bijvoorbeeld standaard een scheutje limo of diksap in de yoghurt, maar op mijn verzoek niet bij mijn zoon. Vind dat nergens voor nodig.
Ik vind dat ook niet nodig EN niet lekker. Sommige mensen vinden pure smaken saai, maar ik vind een bakje Griekse yoghurt echt lekker gewoon zo naturel. En mijn zoontje ook. Zal dat genetisch bepaald zijn of is het gewoon aangeleerd gedrag?