Slaapzak+dekentje? 10mnd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Meis28, 19 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Wie van jullie gebruikt slaapzak én dekentje? Mijn zoontje is nu 10 maanden en heeft sinds hij een heel klein baby'tje was niet meer onder een dekentje gelegen. Het werd toen slaapzakje, daarna maanden lang alleen in een luier ivm hele hoge temperaturen en nu weer in pyjama met slaapzakje. Nu wordt t dit weekend kouder hier en ik heb nog geen speciale winter slaapzak oid. Kan hij ook in de gewone slaapzak met dekentje slapen of is dit gevaarlijk? Hij is vrij beweeglijk maar meestal pas als hij echt wakker is. Moet ik het dekentje dan goed instoppen of juist niet? Weet niet zo goed wat veilig is

2. Jaan13

Jaan13 Actief lid

26 dec 2013
    217
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik gebruik wel een slaapzak en een dekentje.. Dan trek ik mijn zoontje wel alleen een romper aan en een pyjama truitje dus met blote beentjes.. Maar je moet zelf controleren in zijn nekje of het aangenaam aanvoelt..

3. MamavC

MamavC Niet meer actief

Hier ook wel eens gedaan maar heeft geen zin want Dl draait veel (en dan ligt ze dus vast dus dat frustreert) of ze woelt zich eronder vandaan. Ik zou wat meer kleertjes aantrekken met slaapzak en dan een winterslaapzak gaan kopen evt met mouwen

4. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Zo heb ik het ook altijd gedaan. Alleen een winterjas was echt te koud. Ik had wel een grote deken die ik een heel stuk onder het matrasje kon stoppen zodat ze het niet over zich heen konden trekken.

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Een dekentje, mits dit geschikt is voor babys, kan je gewoon gebruiken.

Je kan hem gewoon instoppen, kans is wel dat hij zich loswoelt. Zolang het een geschikte deken is geeft dit niet. Wel kan hij het dan weer kouder krijgen ;)

6. Joiedevivre

Joiedevivre Bekend lid

1 aug 2014
    717
    0
    0
    Hihi, een winterjas? ;)

Mijn meisjes hebben een winterslaapzak maar willen gewoon altijd ook onder een lakentje. Nu het wat kouder wordt, komt daar ook een dekentje bij (in de winterslaapzak nog alleen romper lange mouwen). Dekentje stop ik goed in aan de onderkant dat ze het niet over zich heen kunnen trekken. Voor ik naar bed ga check ik altijd even of ze het niet te warm/koud hebben.

7. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ja een winterjas! Nee haha, dat heeft de auto-correctie denk ik gedaan, stuurde het via de mobiel :p. Ik bedoel winterslaapzak.

8. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Die van ons is ook tien maanden. Draagt romper lange mouw, pyjama en winter slaapzak van de Hema zonder mouwen.

Hebben geen deken.
    Volgens mij heeft hij het niet koud :)

9. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Hier sinds de geboorte een dekentje (Eerst wel met laken, nu niet meer)
    En sinds ze 3 maand is een slaapzak..
    Heb nu het kouder is de puckabag. Ze draagt een romper lange mouw, pyjamabroekje, puckabag herfstdeel & een Koeka dekentje tot aan haar middel maar dat stampt ze meestal weg in de loop v/d nacht. Ik stop het altijd goed in, nog nooit problemen mee gehad.

10. Mamavanvier95

Mamavanvier95 Fanatiek lid

12 okt 2014
    3.485
    2.599
    113
    Vrouw
    Friesland
    Mijn zoontje is vandaag 3 mnd.
    Tot ongeveer 3 weken geleden had ik een dun mouwloos slaapzakje, dan had ie er een pyjama'tje onder en verder gewoon onder het (dunne) dekentje. Dat slaapzakje is ie uitgegroeid dus heb nu een dikke slaapzak van prenatal voor de winter, wel met mouwen maar kunnen er afgeritst worden. Daar heeft ie alleen een rompertje in aan & ook onder het dekentje. Slaapzakje is 70 cm dus nog wat aan de lange kant, maar het stuk dat over is stop ik ook in aan de onderkant van t matras.

11. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik zou een dekentje heel eng vinden. Mijn jongste wordt ongeveer de helft van de nachten wakker met haar hoofd op haar voeteneinde. Hier draagt ze bij koude nachten een merinowollen shirt met lange mouwen onder haar romper en pyjama. Werkt heel goed. Ze voelt eigenlijk altijd lekker warm aan, ook wanneer haar kamertje best koel is.

12. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Mijn dochter is ook 10 maanden. Ze heeft een rompertje, pyjama en een slaapzak aan. Een dikkere, zonder mouwen. Verder doe ik altijd alleen een lakentje over haar heen, maar die trappelt ze ook heel vaak af. Dus waarom ik die nog over haar heen doe weet ik eigenlijk ook niet;)

13. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Mijn zoontje heeft vanaf 2 weken tot hij uit z'n ledikant ging (met 2,5 jaar ongeveer)

Met een slaapzakje en een lakentje + dekentje geslapen,
    Maar ik legde hem 'S avonds erin, en hij werd 's morgens in precies dezelfde houding wakker :D

Dochterlief beweegt van hot naar her, van boven naar beneden, van links naar rechts, zij ligt dus eigenlijk altijd al in alleen een slaapzak.
    Voor m'n gevoel heel raar, want "je stopt haar niet echt in" wat ik wel gewent was met m'n zoontje....
    Vorige jaar winter was ze ook rond de 10/12 maanden, maar heb haar alleen met een slaapzakje laten slapen.

Zonder mouwen overigens want die vind ik altijd zo stijf. En dus een beetje zielig dat ze zich dan niet echt meer in kan bewegen....
    Wel met ee romper met lange mouwen en een flanellen pyama aan...

14. LoveLaughLive

LoveLaughLive Bekend lid

3 aug 2014
    573
    139
    43
    Vrouw
    zuid-limburg
    Hier een romper lange mouw, pyamabroekje en puckababy the bag aan.

15. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Welk deel v/d bag heb jij nu? En hoeveel graden is 't op de kamer?

16. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Zl slaapt nu alleen in net herfstdeel, met een mouwloze romper en flanellen pyjama. Het is nu 16,5gr op de kamer..
    Hij heeft het niet snel koud, dus ik wacht nog even met het winterdeel.

Eventueel kan ik dus ook nog toedekken met een dekentje, als het echt heel koud wordt. Maar zl is ook erg beweeglijk, hij draait 9 vd 10 keer om naar het voeteneind.

17. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.295
    10.265
    113
    Als een kind bewegelijkus zou ik geen deken doen maar een winterslaapzak kopen.

Deel Deze Pagina