hoeveelheid flesje wat is beter?

Discussie in 'Voeding' gestart door bby3, 28 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bby3

bby3 Actief lid

5 jun 2012
    134
    0
    0
    hoi , ik heb nog een vraagje over de voeding van mn dochter, ze is van 13-12-12 en krijgt nutramigen met johannesbroodpitmeel erdoor.

ze had 6 voedingen van 120/4 +2 johannesbroodpitmeel en dan niets meer eruit halen.dus dan is het 135cc ik moet dr meestal wakker maken voor een fles en dan drinkt ze vaak niet alles leeg dus wilde proberen naar 5 voedingen te gaan dus met 150/5 alleen dan afmeten tot 140 en dan 2,5 schepje johannesbroodpitmeel erdoor

alleen heeft dit eigenlijk wel zin omdat ze daarvan dus wss ook niet alles flesjes leeg gaat drinken tot de 140cc of kan ik het beter met de 120/4 die 135 cc geven?

ze slaapt snachts eigelijk door..meestal heeft ze tussen 11 en 12 dr laatste fles en komt dan tussen half 6 en 7 uur. soms rond 5 uur maar geef ik dr speentje die ik er dan af en toe terug in stop dan slaapt ze elke x nog stukjes verder en gaat niet echt huilen zoals ze doet als ze echt gelijk dr flesje wil.
    na dit flesje slaapt ze nog tot 10 a 11 uur.

of zou het beter zijn om toch om 5 uur te geven zodat ze smorgens eerder komt weer en dan wel makkelijker de 6 voedingen red?

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Het afgieten tot 140 lijkt me zonde, zo giet je voor 5ml extra steeds bijna een heel schepje weg. Ik zou dus 150 aanbieden, volgens mij kan dat wel met die leeftijd? Wbt de ochtendvoeding; mijn idee is; je moet er nu een aantal keer uit voor speen en dan alsnog de fles. Als je direct de fles geeft ( 1x speen, dan fles? ) slaap je toch veel meer?

3. bby3

bby3 Actief lid

5 jun 2012
    134
    0
    0
    ik zou idd 150 kunnen aanbieden maar denk niet dat ze die leegdrinkt. de laatste dagen drinkt ze heel wisselvallig omdat ze ook verkouden is denk ik. de ene x dronk ze gister 30 dan weer 50 dan 90 en dan weer 120. begin vorige week dronk ze de hele 120 aangemaakt leeg.

de ochtendvoeding , bij het cb zeide ze dat de flessen voor 6 uur smorgen niet als ochtend telde maar als nacht en deze rekende ze niet mee met het aantal voedingen die ze moesten hebben dus ze moest 6 voedingen maar dan zouden het er dus 7 moeten worden en dat lukt niet.

maar mijn idee was ze tellen het niet mee maar ze krijgen die voeding toch ook gewoon binnen? daar groeien ze toch ook van lijkt mij.

haar bedje staat naast mn eigen bed dus hoef er voor de speen niet uit alleen mn arm even uit steken anders was het idd niet heel handig. ze jammert alleen een beetje en is dan weer stil.

dacht eerst dat er telang tussen zou zitten met de laatste en eerste voeding , want volgens het cb moest t tussen de 2,5 en 4 uur tussen zitten per voeding maar 2 x zit er dus zeker langer tussen

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ze mag het aantal ponden wat ze weegt, doorslapen in uren. Dus weegt ze 5 kilo, 10 pond, mag ze 10 uur doorslapen. 1x per dag. Ik heb zelf altijd aangehouden heel de dag maximaal 4 uur en de nacht mag hij langer. Dus dan bv 22.00-05.00-09.00. Die nachtvoeding komt hij altijd zelf voor. Ik vind 't ook vreemd hoor, nachtvoeding niet meetellen... Dan hadden wij een half jaar lang teveel gegeven want hij komt nu pas niet meer elke nacht. En idd met kindje naast je bed scheelt een hoop he? Heb ik ook altijd gedaan!

Deel Deze Pagina