Voeding 7 maanden oude baby

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Roxyroxx, 20 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Beste,

Mijn zoontje is nu 7 maanden en heeft KMA. Hij krijgt zodoende Nutramigen AA. Hij was met 6 maanden al 74 cm en 8,5 kilo.

Hij krijgt nu uiteraard bijvoeding, maar het vervangt op dit moment nog geen flesjes. Ook stelt de bijvoeding eigenlijk geen flesjes uit, dwz hij komt echt om de 4 uur voor zijn flesje. Hij krijgt nu 5x 180cc. Zijn eerste flesje 's ochtends wordt met rijstebloem gemaakt (andere pap heeft hij allergische reacties op), dan krijgt hij een fruithapje (een stuk fruit geprakt), dan weer 3x flesjes en dan tegen 6 uur een groentenhapje (een volle opscheplepel) en dan 's avonds nog een flesje.

Is zijn schema zo wel in orde? Of mag hij soms meer van de hapjes? Ik vind dit een beetje onduidelijk hoeveel bijvoeding hij nou mag hebben! Ik heb altijd het idee dat de potjes die je in de winkel koopt veel meer zijn als een volle opscheplepel groenten.

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Roxyroxx,

Met 7 maanden zou je inderdaad wat meer bijvoeding kunnen gaan geven. Vervang de fles van rond het middaguur door wat stukjes brood besmeerd met margarine bijvoorbeeld. Zo kan hij ook wennen om op wat vaster eten te kauwen.

groet,
    Anne

3. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Beste Anne,

Bedabkt voor je reactie, ik zal dit gaan doen! Is de hoeveelheid groenten/fruit wel genoeg? Of kan ik dit ook wat omhoog doen?

4. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Roxyroxx,

De hoeveelheid fruit en groente is voor nu prima dus die kun je gewoon aanhouden.

groet,
    Anne

Deel Deze Pagina