Ik zit met een dilemma, mijn dochter gaat hartstikke goed, drinkt goed, groeit goed en fruit proeven wil ze ook al best. Haar voeding nu: 7:00-7:30 BV 11:00 +- 180 cc KV daarna na een uur ong. enkele hapjes fruit 15:00 +- 180 cc KV 19:00 +- 210 cc KV met 2,5 schep rijst pap. 23:00-23:30 BV Maar gezien het feit dat ze pap drinkt zou ze best de nacht door kunnentrekken tot 7 zonder BV. ( en kan ik ook weer eens op tijd slapen) nu is per 1 nov ga werken Maar ik ben zo bang dat mijn BV t dan niet meer gaat volhouden, nog maar 1x per dag.. Iemand ervaring mee ? Aan andere kant...is t niet al mooi geweest ? 5 voedingen per dan ? Ik heb eerlijk gezegt geen idee...
Tja, je zou het moeten proberen, kans is dat ze dan ´s nachts weer wakker wordt voor een voeding, maar zoals je zelf zegt er is ook kans dat ze wel doorslaapt.. dat kan je alleen uitvinden door het te proberen. Voor je bv lijkt het me wel funest, maar goed, blijkbaar gaat 2x per dag wel goed dus misschien ben jij wel zo'n vrouw bij wie de productie na 4 maanden al stabiel genoeg is.. Je kan natuurlijk ook die late avondvoeding vervroegen. Hier gaf ik hem vaak al rond 22.30. Ik weet niet hoe laat je 's ochtends op moet als je gaat werken?
Ik zou dan eerder die pap weglaten en de laatste bv eerder geven. Dat is 100x beter voor je kindje. Dan kun jij eerder naar bed, hoeven haar darmpjes niet belast te worden met rijst, krijgt zij meer bv en is het beter voor je productie.
Ik heb ruim een maand de ochtendvoeding kunnen behouden. Toen ik twee weken aan het werk was, was het helaas op. Maar het viel mij niet tegen hoe lang ik nog een ochtendvoeding had. Succes met je keuze.
Als je op tijd naar bed wilt zou ik eerder op de dag borst geven. Hier was de welkom-thuis-borst als ik uit mijn werk kwam altijd groot feest. En ik voor het slapengaan geen papfles geven maar juist lekker in slaap borsten. Ik vind de flessen trouwens best groot. Als je graag borst en fles langer wilt combineren heb je de meeste kans van slagen als je minimaal drie keer per dag aanlegt.