Onze zoon krijgt nu ongeveer 7 voedingen van 12o cc maar kan ik de voedingen gaan afbouwen naar 5 en dan 150 cc geven? Hoe moet ik dit gaan aanpakken? Ik heb ook al gelezen dat van teveel voedingen ze ook kramp kunnen krijgen, is dit zo? Hoe vaak moeten kinderen die de fles krijgen ontlasting hebben? Thomas heeft het maar een keer in de drie dagen als we geluk hebben. OP het cb weten ze het ook niet meer heb ik het idee. Het enige advies dat ze geven is: probeer het eens met de thermometer. Dat is toch de natuur niet. Wanneer is het wijs om naar de huisarts te gaan. Wij weten het onderhand niet meer.
Hoi, Over de ontlasting zou ik niet inzitten. Fleur ging ook 1 x in de 3 of 4 dagen totdat ze 6 maanden was en bijvoeding kreeg. Duurt het veel langer dan is er pas sprake van echte verstopping. Je kan proberen wat meer water in de fles te doen. Ongeveer 10 cc extra. Vocht is nodig om de ontlasting zachter te maken. De huisarts zou misschien lactulosesiroop voorschrijven en dat kan je sowieso bij de apotheek krijgen maar Fleur kreeg erg hele erge krampen van dus ik zou er erg mee oppassen. Zolang hij er zelf weinig last van heeft, niet over in zitten. Ook rood aanlopen en persen is niet zo erg. Het hoort er allemaal bij. Qua voeding zou ik even het CB bellen, maar volgens mij kan je gewoon vrij snel naar 6 voedingen van 120 cc. Hoe zwaar is Thomas? Want alles heeft te maken met het gewicht van je kind. Slaapt hij snachts goed? Naar 5 flessen ga je pas veel later. Met ongeveer 5 kilo geloof ik, of is hij al zo zwaar? Hier rond 4 maanden. Thomas is nog erg jong. Ik zou proberen hem het zelf aan te laten geven. Ik zou niet ineens van 7 naar 5 flessen gaan. Waarom wil je opeens naar 5 flessen? Laat het Thomas maar zelf aangeven. Succes, M
Wij zaten met 3 weken al op 5 voedingen, dus dat zegt niets.. je kindje geeft het vooral ook zelf aan. Wil hij minder vaak drinken/eten, dan komt hij later.. of hij laat meer staan. Wil je het zelf proberen dan zal je de tijden dat hij komt moeten beinvloeden op de een of andere manier, zodat je op 5 voedingen uitkomt. 5 voedingen kan ook alleen maar als je kindje doorslaapt he? anders kom je sowieso op 6 voedingen. Als je 4 uur tussen elke voeding houdt dan kom je op 5 overdag. Dus ik zou proberen om de tijden een beetje te veranderen als je zelf graag minder flessen wilt geven. Maar je kindje is nog jong, dus gun hem de tijd.
die van ons is nu bijna 4 wkn en zit op 135 ml voeding per keer en dat zo ongeveer (verschild met de dag gerekend vanaf dat ze de fles "volledig" krijgt) 5-6-7 voedingen.... ik "merk" wel wanneer ze "komt" en de ene keer is dat na 3 uur, de andere keer na 4 uur, maar soms ook wel eens na 2,5 uur...laat het nog even lekke zo meid, de kleine is nog te jong om daar al een "vast" voedingschema aan te geven..... als je een maand verder bent is het weer wat anders maar voor nu zeg ik persoonlijk laat de kleine lekker eten wanneer die het zelf aangeeft... gr.smoekie
is dat zo dat je pas met 5 kg naar 5 flessen gaat? ik zit me er ook druk om te maken, dat die van mij nog steeds 6 en op hele slechte dagen 7 flessen krijgt. heb er nu 3,5 uur tussen. maar die v mij is nog geen 5 kg dus heb nog ff lees ik wel. en je kindje zelf ritme laten bepalen is best moeilijk hoor, ligt er ook aan hoe je kindje slaapt vind ik. maar je baby is nog erg jong dus kalm aan.
tis altijd een "gemiddelde" houd je nooit vast aan de 'verpakking" elk kind is anders, die van mij eet ook meer dan die van doorgaans andere moeders, vaak lees ik dat kinderen van nog geen 4 wkn aan de 90-100 ml zitten....en dat 6x per dag.... die van mij zit aan gemiddeld 135 per x en dat soms 5 maar vaak ook 6 x per dag en dan nog niet eens de nachtvoeding erbij gerekend..waarvan ik en vele nog steeds niet weten of je die er nou wel of niet bij moet rekenen.....
Volg je gevoel, ik zou niet zomaar de nchtvoeding laten vallen (want dat is vaak de eerste die je kunt laten vallen, als je kleine overdag 5 voedingen krijgt kan et best zijn dat je er 's nachts ook nog 1 moet geven), behalve als je ukkie al doorslaapt. Sharon sliep al na 2 weken door en vroeg niet om meer te drinken dus toen zaten we al snel op 6 voedingen. Op een gegeven moment 'vroeg' ze zelf pas na 4 uur weer om eten, dus toen ben ik gaan proberen over te stappen op 5 voedingen waar we nu zo'n 3 weken op zitten. 150 cc krijgt Sharon pas vanaf dat ze 2 maanden is en ze drinkt nog lang niet alles op. Als ik jou was zou ik nog gewoon om de 3 uur geven en het ook een keertje rekken naar 3,5 uur (tenzij jullie zoontje echt wilt eten natuurlijk!), uiteindelijk ging het zo bij ons vanzelf! Volg je gevoel en niet TEvel naar het CB luisteren, uiteindelijk is het JOUW kind en als jij wilt proberen een voeding minder te geven (maar dan wel een schpje meer in de fles) gewoon doen, als je het niet probeert weet je het niet!
Bedankt voor de reacties. Thomas weegt nu 4,6 kilo en ik dacht dat ik misschien met 7 voedingen hem teveel zou geven.Hij slaapt de nachten aardig goed. Hij komt soms maar een keer. Ik laat het maar lekker aan Thomas over en dan zien we wel. Wel naar de dokter geweest omdat hij dus nog geen ontlasting had. Deze wilde de lactuose nog niet voorschrijven. Het kan ook weer kramp veroorzaken en daar zijn we nu net vanaf. We gaan nu wel over naar omneo van Nutrilon, kijken of dat helpt. We hadden eigenlijk Friso voeding voor het spugen maar dat zit ook in de Omneo. Wie weet helpt dit. Groetjes lucky.
Lucky, Het is misschien een idee om wat meer water te geven. Stel je voor dat je volgens de verpakking 120 met 4 scheppen moet geven. dan zou ik 130 of 140 met 4 scheppen geven. Dan krijgt hij net iets meer vocht binnen. En geef je hem voeding op verzoek of volgens een schema? Ik gaf in beperkte mate voeding op verzoek. Overdag liet ik er minimaal 2 uur tussen en maximaal 4 uur. En 's nachts liet ik hem dan slapen tot hij zelf wakker werd, meestal was dat voor 6 a 7 uurtjes. Als je hem 120 ml blijft aanbieden, dan zal hij waarschijnlijk ook niet langer wegblijven denk ik. Misschien kun je hem 10 a 20 ml meer geven? Grote kans dat hij dan na 1 of 2 dagen op 6 flessen per dag uitkomt. Groetjes Saskia
Ik ben overgegaan op Omneo van Nutrilon. Kijken of dit helpt. Het is in elk geval voor moeizame ontlasting. Laten we hopen dat het helpt. Groetjes lucky.