Hey ik heb even een vraag. Ik ben de borstvoeding stapsgewijs aan het afbouwen met hyperallergeen voeding. Vanaf vandaag krijgt hij 3 flesjes totaal over de dag verdeeld. Maar hij heeft tot nu toe nog nooit zijn flesje leeggedronken (maak 120 ml met 4 schepjes) hij laat altijd tussen de 40 en de 65 ml over. En wat hij al vanaf het begin heeft (ook aan de borst) dat als hij bijna klaar is dat hij dan erg onrustig word omdat hij dan aan het persen is en last van ze darmpjes krijgt. Hij wil dan aanhappen en na 2x sabbelen laat hij vaak weer los om wild te gaan kronkelen en daarna weer aan te happen. Heb sinds vandaag een dr brown fles en infacol gehaald dus hoop dat ze krampjes minder worden. Maar is dit allemaal normaal?
Ik herken het wel, ons dochtertje heeft ook veel last van krampen. Bij de borstvoeding was het nog vele malen erger, lag ze tussendoor echt te huilen en opnieuw aanhappen.. Echt een drama dus ben ook overgestapt. Wij gebruiken tommeetippee flesjes, die kunnen ze goed pakken als een borst en de melk stroomt langzaam. Maar drbrown is ook goed geloof ik. Ik geef 6x per dag/nacht 120+4 en daar laat ze meestal uiteindelijk ongv 30ml van over, soms gaat ie op, soms laat ze meer over. Ik hou in een app bij hoeveel ze krijgt en per 24uur gaat er toch genoeg in hoe is dat bij jou? Als ze wat kronkelt of niet meer wil drinken dan neem ik de tijd voor een boertje, dat helpt meestal heel goed!! Of anders leg ik haar weer in bed/kinderwagen en dan raakt ze weer wakker en wil ze de rest nog wel opdrinken. Ik gebruik trouwens voor elke voeding Infacol, de krampen zijn niet helemaal weg maar alles komt wel wat beter los en ze boert dan ook gemakkelijker
Kv is natuurlijk anders dan bv dus het kan zijn dat de darmpjes moeten wennen. En dat ze het niet helemaal op drinkt was hier ook toen ik van bv naar kv ging. Kv valt blijkbaar zwaarder op de maag.