Voeding baby 1 jaar

Discussion in 'Voeding' started by Nell87, Aug 20, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nell87

Nell87 Actief lid

Dec 24, 2014
    208
    132
    43
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is bijna 1 en het CB heeft aangegeven dat we dan kunnen stoppen met de fles. Het is mij alleen niet helemaal duidelijk hoe ik moet stoppen. Ik heb al e.e.a opgezocht op internet, maar ik zit toch nog met de volgende vragen:

- Onze dochter is vaak 6.00 wakker. Nu geen we een flesje en leggen we haar nog even op bed. Dan slaapt ze vaak nog tot 7.15/7.30Als ik dan geen flesje meer geef, moet ik haar dan om 6.00 al brood en melk geven? Lijkt mij wat vroeg namelijk.
    - In de avond eet ze niet altijd goed. Is erg wisselend. Als ze niet goed eet en ze geen fles meer krijgt daarna denk ik dat ze niet echt goed zal slapen. Zal ik dan alsnog een flesje geven als ze niet goed eet?

Kan iemand mij hier verder mee helpen?

Alvast bedankt :)

2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,171
    23,249
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Je hoeft echt niet nu al per se ineens geen enkele fles te geven. Ik zou die van de ochtend lekker zo houden. Zou willen dat de mijne dan nog even sliep, haha.
    Hier nog alleen een flesje 120+4 voor het slapen. Alleen als ze wil. Als ze m niet wil, slaapt ze gewoon net zo lang. Of kort, het is maar hoe je het bekijkt :D Ik geef zelf nooit dan een grotere fles, als ze niet zo veel gegeten heeft. Ze is weleens naar bed gegaan met maar 4 happen macaroni, en was ook niet nog eerder wakker. Ik ben tegen het iets anders/ meer melk geven, als ze slecht gegeten heeft.

3. Zohra

Zohra Fanatiek lid

May 20, 2015
    2,005
    322
    83
    Hier kan ik heel kort over zijn: laat het cb maar lekker kletsen!
    Geef die fles 's ochtends vroeg en eventueel 's avonds, dat lost zich vanzelf op: als ze ouder wordt zal ze beter/meer eten en het niet meer nodig hebben. Het is echt waanzin om daar cold turkey mee te stoppen omdat ze 1 wordt binnenkort. En gewoon jokken de volgende keer bij het cb: krijgt ze nog een fles? Nee hoor!

4. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Waarom zou je die flessen eraf halen? Zeker die van 's ochtends zou ik echt houden zolang ze daarmee nog wat langer slaapt. En 's avonds... Mijn dochter is bijna vier jaar en drinkt nog steeds een beker melk voor het slapengaan. Wel uit een tuitbeker, daar zou je eventueel langzaam naar kunnen overstappen.

5. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,496
    2,948
    113
    Zo te zien hebben jullie een fijn ritme. Lekker zo doorgaan ;)

6. Nell87

Nell87 Actief lid

Dec 24, 2014
    208
    132
    43
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties, ik ga de fles voorlopig nog lekker aanhouden :) Ik ga wel in de middag alvast melk introduceren en langzaam afbouwen met de flesvoeding.

7. cvr84

cvr84 Lid

Oct 25, 2014
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    De laatste fles was hier om 19.00 uur, deze heb ik in 1 keer achterwege gelaten. Nu overdag bekertjes melk en in de ochtend pap zodat ze voldoende melk binnen krijgt.
    Het avondeten half uur later dan normaal en haar yoghurt of fruit of vla geef ik om 19.00 uur en dan nog wat water. Gaat goed zo.
    Gewoon pas de fles laten vervallen als je dat zelf wilt.

8. Mamalove2014

Mamalove2014 Bekend lid

Oct 9, 2014
    649
    384
    63
    Hier krijgt zoon die 1 is in de ochtend 07.30 ongeveer bordje pap, middag rond 14.30 nog flesje melk (halfvolle) en voor t slapen 20.00 ook nog een fles. Ik kijk naar mijn kind en ik zie waar zijn behoeftes liggen. Advies cb gaat altijd 1 oor in ander oor uit.

9. Beau floor

Jun 12, 2016
    32
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik heb een kindje van 2 jaar en die krijgt smorgens nog een papfles.
    Laatst op controle geweest bij het cb en die vonden het prima.
    Ik zou die ochtend fles er lekker inhouden hoors

10. MnnW

MnnW Fanatiek lid

Jun 10, 2013
    3,244
    2,362
    113
    Female
    S krijgt ook nog 1 of 2 keer per dag een (pap)fles hoor..

Sinds hij 1 is maken we de flessen wel met halfvolle melk ipv opvolgmelk, maar hij geniet echt van zijn bambix papje in de ochtend (en wij ook, want hij drinkt hem gezellig bij ons in het grote bed) en meestal lust hij voor het slapen ook nog wel een slokje. Vandaag had hij een hele grote bak risotto gegeten en heb ik hem zonder fles naar bed gedaan, wat hij ook prima vond.

Y heeft nog tot ze 3 werd smorgens een papfles gedronken (was echt gemak voor onszelf hoor, ze kon prima zelf eten), sindsdien wil ze nog steeds wel eens pap, maar dan op een bordje.

Share This Page