Voorraad borstvoeding

Discussion in 'Voeding' started by Adinka, Sep 1, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Adinka

Adinka Actief lid

Oct 1, 2015
    333
    1
    0
    NULL
    NULL
    Beste allemaal,

Ik geef borstvoeding aan onze dochter van ruim 8 weken.
    Omdat ik in het begin veel meer productie had dan dat de kleine dronk had ik een mooie voorraad in de vriezer.

Nu ben ik afgelopen weekend naar een festival geweest en is de kleine een dag naar mijn moeder geweest. Resultaat: De kleine een leuke dag gehad bij oma, ik een leuke dag bij het festival, maar mijn voorraad borstvoeding is ook op!!

Ondertussen is mijn productie goed afgesteld op de behoefte van mijn dochter en hoef ik dus niet meer te kolven.
    Ik zal alleen erg graag weer een nieuwe voorraad hebben, voor gevallen van nood of wanneer ik weer eens een dag weg ga. Ik heb alleen geen idee hoe ik dit nu moet doen.

Is het een idee om 1 x per dag een voeding te vervangen voor flesvoeding zodat ik die keer kan kolven?

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,811
    5,949
    113
    Female
    Dat kan je doen. Het beste moment is vaak ergens in de ochtend,dan hebben veel vrouwen de meeste productie👍
    In de avond liever niet ivm eventueel clusteren

3. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

Mar 2, 2015
    877
    1
    0
    Ik zou je productie af gaan stellen op de behoefte van je dochter plus een kofmoment.
    Dus gewoon ergens op de dag dat jou het beste uitkomt elke dag even kolven.
    De eerste paar dagen kolf je dan misschien niet veel, maar je lichaam stelt zich daar vanzelf op in.

Dus bevoorbeeld een uur na de ochtend voeding kolven.

Ik zou niet 1 voeding vervangen door flesvoeding, dan kan je beter een keer als je weggaat flesvoeding geven.
    Als je echt een voorraadje wilt opbouwen, dan zou ik een kolfmoment inlassen.

4. Pepper92

Pepper92 Fanatiek lid

Jan 4, 2015
    1,028
    457
    83
    Female
    Groningen
    Ik kolf altijd tijdens de ochtendvoeding (baby aan 1 borst, kolf de andere). Op deze manier kun je goed ewn voorraadje opbouwen.
    Ik zou geen voeding gaan vervangen voor flesvoeding!

5. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,496
    2,948
    113
    Ik kolfde een uur na de eerste ochtendvoeding. Toen had ik het meeste melk.

6. fee90

fee90 Fanatiek lid

May 21, 2015
    1,679
    39
    48
    Precies dit.
    Ik ben trouwens een voorraad sprokkelaar. Na elke voeding 20-30ml kolven en zo sprokkelde ik een hele voeding bij elkaar op een dag.

7. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    Dat deed ik ook.

8. Adinka

Adinka Actief lid

Oct 1, 2015
    333
    1
    0
    NULL
    NULL
    Thanks voor de tips! Dan ga ik dat uittesten!

9. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Heb je op dat festival niet gekolfd? Ik zorg altijd wel dat ik kolf als mijn dochter jn de tijd dat ik weg ben een flesje krijgt. Zo hou ik m'n voorraad op peil ;).

Voor nu: in de ochtend heb je vaak de meeste melk. Kolf dan terwijl je dochter de andere borst drinkt 40-50 cc. Zo kan je weer wat sparen ;)

10. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

May 12, 2015
    1,811
    1,004
    113
    Als ik meer melk kolf ik na de ochtendvoeding

Share This Page