Onze dochter van ruim 5 weken verslikt zich de laatste week regelmatig tijdens het drinken uit de fles, soms wel meerdere malen per voeding. Dat baart mij wat zorgen en ik vraag me af wat ik daar tegen kan doen. Ook valt op dat ze nu onrustiger drinkt (vandaar ook het verslikken waarschijnlijk) en meer knoeit). Op sommige dagen vraagt ze opeens sneller om de voeding, bijv. na 3 ipv 4 uur. Soms twijfel ik of dat ze last van krampjes heeft. Ze boert wel veel en heeft vaak de hik, dit vanaf week 1. De laatste week vind ik haar over het algemeen een onrustigere indruk maken... de eerste 4 weken was het namelijk een baby die weinig huilde en veel sliep en dat is dus veranderd. Ze drink uit dezelfde fles als vanaf week 1: een Avent Natural fles met een speen maat 1. Ze heeft 5 voedingen van 100-135 cc per keer. Ze weegt bijna 4 kilo (schatting,weet het niet precies). Is het verstandig om de voeding in te dikken? Of kan een andere soort fles baat hebben? Ik hoor het graag van u
Hi Miepske1980, Dank voor je vraag op het forum. Vanwege wetgevingsrichtlijnen zijn wij niet bevoegd om vragen over flesvoeding voor zuigelingen jonger dan 6 maanden te beantwoorden. We verwijzen je hiervoor naar je consultatiebureau. Zij kennen je kindje persoonlijk en kunnen je gericht advies geven. Met vriendelijke groet, Samara - Nutricia voor jou