Voeding baby 12 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door fanny73, 17 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fanny73

fanny73 Lid

11 jan 2011
    70
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik ben benieuwd naar wat jullie je om en nabij 1-jarige geven... Ik zit al een tijdje met hetzelfde schema, maar baby is nu 1 jaar geworden en ik denk dat ik wat aanpassingen moet/mag maken.

Ochtend, ca. 7.00uur: fles 210 cc/7
    10.00uur, fruithapje, tenzij hij slaapt, dan slaan we mm over
    12.00uur, boterhammen, meestal wel 3..tips voor beleg zijn welkom, hij is verslingerd aan smeerworst en houdt niet van zoet, maar wil niet elke dag smeerworst geven
    15.00uur koekje oid
    17.00uur, potje warm eten. Het zelf koken voor hem moet ik er nog even inkrijgen, wil er wel zsm mee beginnen want die potjes zijn vaak niet te eten, hij vindt bloemkool kaas lekker, maar we willen variatie!

Als iemand tips heeft voor lunch en diner, graag! O en hij drinkt tussendoor roofvissen, hij houdt niet van gewone melk, maar vraag me af of ie nu niet teveel zoet krijgt.
    Ik vind het een vrij saai eetschema en het kan gezonder en lekkerder lijkt mij. Zijn er kookboeken voor dat kleine grut eigenlijk, zal vast wel.

2. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Mijn 1 jarige at gewoon met de pot (en ons ritme) mee. Geen schema en geen potjes dus. Gewoon wat te drinken/koekje als wij dat ook deden, zelfde warm eten als wij... best makkelijk hoor, als ze eenmaal een jaar zijn!

3. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Hij drinkt roofvissen??? Wat is dat?

Voor op brood: kaas, smeerkaas, gebraden gehakt, hüttekäse, appelstroop, jam zonder suiker, geprakte banaan.

Avondeten: stampot zuurkool/boerenkool, aardappels, groente, vlees.

4. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    Onze kleine is nu 11mnd dit is wat hij eet en drinkt.

drinken: lauwe of koude kruidenthee zoals rooibos thee, groene thee gaat er bij onze kleine man goed in. geef hem zo min mogelijk zoet. Hij krijgt heel soms een beker water met een klein beetje diksap erin.

Broodbeleg: banaan doet het hier goed en geraspte appel. Heeft hij toch zijn fruit gehad ook al slaapt hij lang.

Op internet vind je ook veel recepten en je hebt bij Ah een kookboek, Opperderpop. Staan best wel leuke recepten in. Hier is de groente ommelet favoriet. In het recept staat broccoli maar je kan verschillende groentes gebruiken.
    Als wij nu iets eten wat hij ook mag eet hij gewoon lekker met ons mee en anders maak ik wat anders voor hem.

5. fanny73

fanny73 Lid

11 jan 2011
    70
    0
    0
    Noord-Holland
    Roofvissen..??!!!! Ik zie het nu staan ja, slaat nergens op, haha, mijn computer bedenkt soms alternatieven voor wat ik schrijf...ik bedoel hij drinkt roosvisee!

Opperdepop ga ik zo eens kijken, dank voor de tips!

6. MissT

MissT Niet meer actief

Ons schema;

Als zij wakker is in de ochtend krijgt zij pap(fles).
    Dan rond een uur of 10 geef ik haar meestal fruit, ze drinkt tussendoor sapjes (roosvicee, appelsap, mulitvitamine)
    In de middag krijgt ze 1,5 boterham, meer krijg ik er echt niet in.. meestal belegt met (beren)worst, kaas, pasta, appelstroop, banaan en af en toe een lekker eitje en uiteraard een beker melk.

Als ze middag wakker is, krijgt ze een koekje of fruit met een sapje.. en in de avond eet ze met de pot mee, en als wij echt iets ongezonds eten krijgt zij een potje. Na het avondeten een danoontje en dan nog wat drinken en hup naar bedje :)

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hier aten ze op die leeftijd gewoon als wij ook aten, als ze wakker waren tenminste. En verder gewoon onbeperkt borst.

8. Mayon

Mayon Niet meer actief

Hier ook met ons mee. Gewone melk vanaf 11 maand omdat ze toen met BV stopte. Eerst nog een flesje lekker in ons bed, later niet meeer.

9. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier eet ze vanaf een maand of 11 volledig met ons mee. Sowieso vanaf dag 1 dat ze bijvoeding kreeg (6 mnd) al, maar wel aangepast aan haar.
    Speciale kookboeken voor baby's e.d. nergens voor nodig, alleen geldklopperij joh! ;) Ze kunnen toch gewoon eten wat jij ook eet? Zeker met 1 jaar mogen ze eigenlijk alles wel hebben. (wel oppassen met zout)

10. adi

adi Niet meer actief

Inderdaad, gewoon koken voor het hele gezin. Probeer het idee van een 'babyschema' los te laten.
    Je kind is geen baby meer, maar een dreumes, en die heeft gewoon drie maaltijden nodig, melk en gezonde tussendoortjes. Zelf gezond koken en weinig zout gebruiken en je kind gewoon met jullie aan tafel zetten en eigen bordje eten geven. Zo leert die echt eten, in de zin van een gezellige maaltijd.

Hier aten ze met 1 jaar ongeveer:

- ontbijt: 200cc melk met pap (eigenlijk is boterham beter maar ze wilden het niet)
    - tussendoor 2 stuks fruit, in stukken die zelf eten;
    - lunch: ongeveer 2 boterhammen, met boter/kaas/kipfilet/appelstroom/jam. Op die leeftid gaf ik nog geen andere ongezonde dingen. smeerworst zou ik erg beperken, ik gaf dat pas nabij 2 jaar;
    - tussendoor: schaaltje kwark of yoghurt met diksap
    - avondeten: met de pot mee + water
    - 150cc melk en slapen

11. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier wordt er ook al lang meegegeten met de pot... Ze eet gewoon wat wij eten, al houd ik met koken wel een beetje rekening met wat ze makkelijk zelf kan eten etc. Wel zorg ik voor afwisseling in de soort groenten, pasta, aardappels, rijst, vlees, vis etc.

Hier beginnen we de dag met een boterham (met smeerkaas, pindakaas, jam, paté, gewone kaas, kipfilet etc) en een beker melk.
    Tussendoor eet ze meestal fruit.
    Voor het slaapje nog 1 of 2 boterhammen met water
    Avondeten is dus net wat de pot schaft
    En voor het slapen nog een beker melk.

Zou er zeker niet moeilijk over gaan doen met apart koken etc.
    Gewoon met jullie eten een bordje maken, veel lekkerder dan die potjes (alleen die geur al..)

12. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Met 1 jaar at ze hier ook gewoon met de pot mee.

Ontbijt : Boterham met bekertje melk/karnemelk
    Tussendoor : Fruit
    Lunch : Boterham met bekertje melk/karnemelk
    Tussendoor : Yoghurt, koekje, etc.
    Avondeten : Met de pot mee

Op brood : Appelstroop, smeerkaas, gewone kaas, gekleurde hagelslag, kipfilé, smeerworst, perenstroop, jam, pindakaas etc.
    Drinken : Thee, diksap, appelsap, water

13. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hier bijna een jaar. :)

Ochtend (7 uur): borstvoeding
    Daarna samen met ons mee ontbijten: meestal 1 boterham, met thee.
    Tussendoor: een tot anderhalf stukken fruit, geen prakjes maar gewoon in stukken en in de hand.
    Lunch: Met ons mee, een tot anderhalve boterham met thee met melk.
    Tussendoor: Meestal niets, maar anders een rijstewafel ofzo.
    Avondeten: Met ons mee. Met de handen. Als toetje volle yoghurt.
    Voor het slapen: Thee met beetje melk.

Hij drinkt geen flessen meer, alleen uit de rietjesbeker en oefenen met gewone beker.

Broodbeleg: roomboter, (geiten)kaas (geen smeerkaas), tahin (sesampasta), appelstroop.

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Met 1 jaar:

ontbijt: pap 200 ml melk + 6 bambix + fruit

tussendoor: fruit + drinken (water, thee, sap)

lunch: 1 belegde boterham + 100 ml volle melk + fruit

tussendoor: een koekje of iets dergelijks + drinken

avondeten: meestal met de pot mee + 50 ml volle kwark (water bij het eten)

Ze aten beide eigenlijk alles behalve: honing, rauw vlees, rauwe vis, varkensvlees. Op brood geef ik ook van alles maar wel sterk afgewisseld. Pindakaas, kaas, ham, salami, chocoladepasta, philadelphia, smeerkaas, jam, vers fruit, appelstroop etc etc.

Deel Deze Pagina