voeding baby 2,5 week oud

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Doortje28, 8 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doortje28

Doortje28 Actief lid

15 okt 2010
    202
    0
    0
    Friesland
    Hallo,

a.s. donderdag is mijn dochtertje 3 weekjes. Hoeveel kunstvoeding mag zij eigenlijk? Ik hoor wel eens dat ze niet meer dan een liter mogen per dag. Dat haalt ze zowiezo niet, het lijkt me dat ook wel erg veel. Op het pak van Nutrilon staat dat ze tussen de 3,5 en 4 kilo per 24 uur, 5 voedingen van 120 ml water en 4 schepjes mogen. Dat zou betekenen dat ze bijna om de 5 uur een fles mag. Ik kan me dit niet voorstellen. Ze komt om nu de 3,5 a 4 uur en drinkt tussen de 660 en 845 cc per dag (hier zitten ook nog wat afgekolfde borstvoedingsmelk tussen) Is dit oke? Hoeveel moet ze minimaal binnen krijgen en wanneer geef ik haar te veel? Ik hoor het graag!

Alvast bedankt!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi!

Je dochtertje mag voor haar gewicht rond de 675 ml flesvoeding hebben. De borstvoeding telt hierin niet mee. Het is heel normaal dat ze nog vaker komt en je nog meer voedingen geeft per dag. Misschien zou je voedingen van 90 ml water met 3 schepjes kunnen geven. Daar mag je er maximaal 7 van op een dag geven, je komt dan aan de 700 ml. Zo te horen gaat het prima en hoef je je zeker geen zorgen te maken dat ze te weinig krijgt.

Groetjes Linda

Deel Deze Pagina