Spoedvraag!

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Vlinderr, 18 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Hallo,

Mijn dochter is 10,5 weken oud. Ze slaapt al een aantal weken door. De eerste fles krijgt ze rond 07.30 uur. (We maken haar dan wakker). Tussen de flessen daarna zit gemiddeld 4 uur. Per keer drinkt ze 165 á 200 cc op. (omdat ze op de groeicurve zit, mag ze dit ook hebben volgens ons cb).

De laatste tijd komt het regelmatig voor, dat ze rond 18:30 / 19:00 uur de laatste (4e) fles drinkt. We verwachten dat ze dan rond 22:00 / 23:00 uur nog voor de laatste voeding komt, maar dat doet ze niet. We krijgen haar niet wakker, zelfs niet als we haar uit bed tillen. Ze zit dan in haar nachtslaap. Het probleem is, dat ze met gemak de klok rond kan slapen. Ik heb gehoord dat dat niet zo goed schijnt te zijn op die leeftijd, maar weet even niet wat we hier mee moeten! Vind het de omgekeerde wereld om haar 's nachts wakker te moeten maken. En 07:30 uur 's morgens komt voor ons goed uit m.b.t. werk, etenstijden enz.. dat gaat prima, maar ze slaat gewoon de laatste voeding over. Ze drinkt ondanks de 4 voedingen wel zo'n 750 á 800 cc per dag.

Mijn vraag is dus wat we hier aan/mee moeten doen!

Groetjes Vlinderr

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Vlinderr,

Op deze leeftijd mag er maximaal 10 uur tussen 2 voedingen zitten. Misschien kan je overstappen naar 4 voedingen per dag en de tijden een beetje rekken, zodat je de laatste voeding iets later kan geven. Dan kan ze daarna lekker gaan slapen.

Groetjes Linda

3. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Hoi Linda,

Bedankt! We maken haar nu met héél héél veel moeite wakker 's avonds... hopelijk blijft het goed gaan. De tijden oprekken, zodat ze 4 voedingen krijgt, lukt bij haar denk ik niet. Als ze wakker is, is ze ongeduldig en wil eigenlijk meteen de fles. Hopelijk blijft het goed gaan met wakker maken 's avonds, anders moeten we maar wat anders bedenken.

Waarom is het eigenlijk niet goed om een kindje meer te laten slapen dan 10 uur? (ben even nieuwsgierig ;)).

Alvast bedankt.

Groetjes Vlinderr

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Vlinderr,

Die 10 uur houden we aan, omdat na 10 uur de bloedsuikerspiegel te laat kan komen te liggen. Kindjes kunnen dan wat wazig en minder vrolijk zijn in de ochtend.

Succes met proberen om de tijden op te rekken.

Groetjes Laura

5. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Oké bedankt! :)

Groetjes Vlinderr

6. Friso

Friso Voedingsdeskundige