voeding baby 2,5 weken

Discussie in 'Voeding' gestart door jv23, 27 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jv23

jv23 Actief lid

16 mei 2012
    415
    0
    16
    belgie
    hallo allemaal,

ik heb even een vraagje, mijn baby is 2,5 weken.
    tot gisteren kreeg ze 95 cc water en 3 schepjes wat een totaal maakte van 105 a 110 cc. deze dronk ze de laatste dagen volledig uit, dus heb ik sinds vandaag flessen van 120 cc en 4 schepjes gemaakt. deze nacht dronk ze 100 cc en om 6u dronk ze 120cc, maar daarnet wilde ze maar 80cc drinken wat wel weinig is. zou dat komen doordat we nu 4 schepjes gebruiken? met 3 schepjes dronk ze minimum 95cc.

alvast bedankt om dit te lezen

2. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Als ze nog maar 1x 120cc dronk hoef je nog niet perse op te hogen. 90/3 is prima voor een baby van 2,5 week. Als je denkt dat het echte honger is,kan je forte overwegen dat valt wat zwaarder.

3. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Vindt het niet zo vreemd, aangezien ze daarvoor ineens 120cc op heeft. Je hoeft ook niet iedere fles even groot te maken en kindjes kunnen over het algemeen prima aangeven wanneer ze genoeg hebben...
    Als ze nog tevreden is met die 95cc + 3 scheppen, waarom dan al ophogen? Ze moet er nog zo lang mee doen... anders zit je misschien al te snel aan het maximum.
    Indien hongerig evt forte overwegen, maar ook dat hoef je dan niet iedere fles te geven of je kunt het mengen met standaardvoeding.

Deel Deze Pagina