Voeding baby 2 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door Raffel, 16 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Raffel

Raffel Actief lid

29 aug 2006
    103
    0
    0
    Hoi !

Mijn dochtertje is 2 maanden en weegt 5510 gram. Ik geef volgens hetvolgende schema te eten:

07:00 160/5 (als hetlukt om deze tijd)
    11:00 160/5
    15:00 160/5
    19:00 170/6
    23:00 180/6

Nu is ze in de nacht wat rommelig. Maakt best veel lawaai, maar daar heb ik geen last van.
    Nu sliep ze de afgelopen dagen door tot ongeveer 05:30 / 06:00..moet ik haar dan haar eerste voeding geven want ik vind het wel wat vroeg of kan ik haar ook een beetje geven zodat ze doorslaapt en de dag echt beginnen om b.v. 07:00/07:30 ?

Vannacht had ik haar voor het eerst 180/6 gegeven en toen kwam ze al om 02:30 !! En ze was klaarwakker maar ik kan me dan niet voorstellen dat ze honger heeft....
    Wat doen jullie dan ??

Ook over mijn schema. Zou ik mmisschien gewoon de hele dag 170+6 moeten geven en voor de nacht 180+6....?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als ze zo snel wakker wordt na 180/6 dan zou ik niet meer zo'n grote fles geven. Kan heel goed dat ze juist wakker werd omdat haar buikje pijn deed van een te grote hoeveelheid.

3. adi

adi Niet meer actief

Ik zou haar zowizo niet 170/6 geven, want het is niet de bedoeling om de poeder te mengen in MINDER water dan voorgeschreven. Dan zou ik 180/6 aanmaken en en dan wat afgieten of kijken hoeveel ze opdrinkt.

En als ze 's ochtends rond 6 uur voor een voeding komt, heeft ze dan echt honger (lijkt me wel), dan zou ik haar gewoon voeden. Dat jij het te vroeg vindt heeft zij denk ik geen boodschap aan, ik vind 06.30uur voor een kleine baby een prima tijd voor een eerste voeding.
    Anders zit je in de vroege ochtend uurlang te klungelen met een hongerige baby. Je kunt haar gewoon de fles geven en terug in bedje leggen, en dan de dag beginnen als ze vervolgens wakker wordt.

4. mama32

mama32 Bekend lid

14 mrt 2010
    949
    0
    0
    Ik ben werkzaam als apothekersassistente!
    Zuid Limburg
    idd gewoon de fles geven... Mijn kleine meid had dat laatst ook. Ze sliep eerst al door van 23.00 uur tot ongeveer 06.00-06.30. Laatst kwam ze weer twee keer rond een uur of 4, half 5. Ik heb haar toen de fles gegeven en vervolgens kwam ze pas rond half elf... Dan krijgt ze normaal haar tweede flesje. Je zou ook kunnen kijken dat je 's nachts een kleine hoeveelheid aanbiedt, van 30 cc bijv. Zo hebben we ons meisje laten doorslapen. Ik zou wel zoals hierboven al gezegd wordt geen 170+6 maken. Dan zou ik ook 180+6 maken en daar iets van wegdoen! Succes ermee

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Inderdaad 170 +6 mag niet, is niet goed vor je kindje. Ik vind het sowieso erg veel dat je al geeft met 2 maanden. Je kindje moet het sowieso nog 2 maanden doen met deze hoeveelheid, want meer mag niet en bijvoeden voor 4 maanden is ook niet goed (tussen 4 en 6 maanden vindt de een het wel goed en de ander wacht tot 6 maanden). Als je pas met 6 maanden gaat bijvoeden moet je kindje hier nog 4 maanden mee doen.

Ik zou nog even op de 150 + 5 blijven. Mijn zoontje is morgen 4 maanden en zit net op 180 +6, maar drinkt niet alle flessen helemaal leeg, maar met 150 +5 bleef hij boos na de fles.

6. Raffel

Raffel Actief lid

29 aug 2006
    103
    0
    0
    Ik maakte ook 180+6 hoor...en dan afgieten.....ik heb het alleen verkeerd geschreven.

Ik geef mijn meisje niet te veel want ze drinkt alles in een sneltreinvaart op en geeft NOOIT terug. Ik blijf ook voorlopig hierop hangen. En het is niet te veel als je rekent met haar gewicht van 5510 gram x 150.

Maar iig bedankt voor de tips. Vanochtend kwam ze om 5 uur, maar volgens mij heeft ze niet echt veel honger. Heb haar iets van 40 cc gegeven en toen is ze weer gaan slapen tot 8 uur. Daarna heb ik gewoon de fles gegeven.
    5 uur vind ik te vroeg voor een volledige voeding. Dat is bijna nog midden in de nacht.
    Jullie hebben gelijk met 6 uur. Zou ze dan komen en schreeuwen om eten dan krijgt ze gewoon de eerste voeding...

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.817
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik heb weinig toe te voegen :) - houd er alleen rekening mee, dat het gewoon wel eens kán dat ze snachts in eens weer honger hebben.
    Kleintjes groeien met spurten en hebben dus soms ook ineens meer honger. Als er nog wat ruimte is (in je hoeveelheid voeding) dan kun je best wat toegeven aan die vraag van je kindje.

Wij voedden overigens op verzoek, dus verder is het moeilijk te vergelijken -maar ik merk wel, dat ze soms ineens een ritme heeft, maar dat dat ook net zo snel weer kan veranderen...

8. aapnootmies

29 jun 2010
    33
    0
    0
    Wat een hoeveelheden, wij hebben een dochter van nu bijna 8 maanden, was bij de geboorte 3900 gram, en was 2,5 weken geleden 4650 gram.
    Nu geven wij per fles borstvoeding (afkolven) en zijn blij als ze per voeding 100cc neemt, we proberen steeds 125 en soms lukt het. Maar per dag 600-700 is wel max bij ons.

Is dit erg afwijkend of valt het nog mee?

Deel Deze Pagina