haai, Ik ben nu anderhalve maand begonnen met het geven van fruit en groente. Dit gaat nog niet echt lekker. Mijn dochtertje weigert namelijk haar mondje open te doen!! En als ik er wat in krijg spuugt ze het er direct weer uit!! Mijn zoontje was binnen 2 weken wel gewend en vond het heerlijk!! Dit is dus effe heel anders... Wie heeft er tips?? Of gaat dit toch vanzelf beter?? groetjes juffie
Misschien is ze er gewoon nog niet aan toe, lukt het eten van de lepel gewoon nog niet zo goed (sommige kindjes hebben meer oefening nodig) of heeft ze te weinig honger waardoor ze niet zo'n zin heeft?
ligt er aan hoe oud je kindje aan...wellicht wilt ze het liever zelf doen...stukken groente of fruit uit het handje sabbelen
Je kan gewoon stukjes geven en het haar zelf laten pakken en zelf laten bepalen hoeveel ze eet. Als je hier graag wat meer over weet, kan je een kijkje nemen op het bijvoedingsforum of het boek 'eten voor de kleintjes'.
hier hebben we met de lepel geoefend zeg maar door als ze bij ons op schoot zat haar een lepeltje in haar handjes te geven en die stopt ze hier gelijk in haar mondje want alles verdwijnt erin hahaha toen is het eten van een lepeltje vanzelf gegaan..