baby acht weken en vijf dagen oud

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Chantal1234, 30 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantal1234

Chantal1234 Fanatiek lid

31 okt 2009
    1.062
    0
    0
    Mijn zoontje is inmiddels 8 weken en vijf dagen oud. Hij woog op het cb 5050. Hij zat met zijn gewicht op de plus 1 lijn en met zijn lengte op de plus twee lijn. Hij zou dus meer mogen wegen in verhouding met zijn lengte volgens het cb en dus ook meer voeding mogen hebben.Ik gaf altijd vijf flessen van 180 cc met zes schepjes. Nu geef ik hem zes flessen van 180 cc met zes schepjes voeding en drie afgestreken schepjes nutritron, omdat als ik hem flessen van 210 cc met zeven schepjes en twee schepjes nutritron hij de flessen niet helemaal leeg maakt. Nu komt hij smorgens standaard tussen zes uur en kwart over zes(dit deed hij ook al zonder de extra voeding). Ik geef dus om 6:15-10:15-13:15-16:15-20:15-23:15. Er zit meestal dus drie uur tussen. Gisteren merkte ik in eens dat hij nou soms de fles niet eens wil. Ik heb ook altijd begrepen dat kindjes niet boven een liter aan flesvoeding mogen komen, maar het cb zei dat hij meer mocht omdat hij dus zo lang is en zo'n gewicht heeft. Hoe kan ik het nou het beste aanpakken. Misschien vijf flessen op een dag waarvan drie met 210 cc en zeven schepjes en de rest 180 cc en zes schepjes? Of zouden jullie een schema kunnen maken voor mij waarin de dag om 6:15 begint? Alvast bedankt! Groeten

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Chantal,

ik neem aan dat je Nutriton toevoegd tegen het spugen.
    Normaal gesproken wordt wel de richtljin aangehouden van maximaal 1 liter flesvoeding per dag. Nu zit je daar iets boven.
    Wanneer je flessen van 180 ml geeft kan het beste overgaan op een schema van 5 flessen per dag. Maar omdat uw kindje waarschijnlijk daar niet genoeg aan heeft kan je de eerste en de laatste fles ophogen naar 210 ml. Evenals de fles tussen de middag (voor het middagdutje)
    Doordat je een paar grotere flessen geeft zal je kindje later komen en kan je de tijdstippen van het schema daarop aanpassen. Kom je er niet uit overleg dan even met het consultatie bureau.

Groet,
    Saskia

Deel Deze Pagina