Ik lees op internet dat je fijn porties groente kan invriezen in ijsblok zakjes, afgelopen week had ik broccoli gemaakt dus het het gelijk fijn gemalen en ingevroren. Ik heb de ijsblok zakjes gebruikt ivm porties. Maar wat een GEKLIEDER Heb het met een theelepel in het zakje geschept en elke keer met me handen aan de buitenkant naar beneden geschoven. Was er best een tijd mee bezig. Doen jullie het ook op deze manier? Wie heeft anders de handige tip hoe het sneller en niet zo veel geklieder is. Wil later wel gewoon bakjes gaan gebruiken maar vind deze nog erg groot en mijn zoontje eet nu nog hele kleine porties
Geen zakjes gebruiken, maar een ijsblokjesvorm, daarin scheppen, hard laten worden en dan eruit halen en alles bij elkaar in een bakje in de diepvries bewaren. Ik vries gewoon porties in diepvrieszakjes in, dat gaat ook prima. Maar mijn dochter eet al best veel per keer.
Ow zie je wel dat ik het verkeerd heb begrepen, ijsblok vormen zijn natuurlijk veel makkelijker daar schep je het gewoon in Bedankt!!
Haha welnee dat gebeurt mij ook (en dat "oh-duh"-moment als je opeens begrijpt hoe het wel zit is dan zo pijnlijk haha)
hihi stiekem moest ik er wel om lachen. Ik zie je al helemaal staan kliederen met die zakjes! Neehoor gewoon die leuke bakjes kopen in leuke vormpjes bij de action of de xenos ofzo. Wij hebben nu bloemkoolvisjes, appelpijlen en wortelbloemen hihi
Ja, hier nog zo'n klungel, haha. Met een brede trechter lukt het trouwens best aardig hoor. IJsbakjes zijn voor ons niet handig, met onze overvolle vriezer.
Je hoeft helemaal niet veel in te vriezen hoor. Als je oplet wat de pot schaft kan je kind als het zes maanden is en je begint met vast voedsel gewoon meteen met onderdelen van de pot meeeten. Als je liever geen stukken aanbiedt, dan kun je even prakken. Pureren hoeft niet.
Ik deed het in het begin ook, maar heb toen eens de bloemkool geproefd wanneer het ontdooid was. Niet te pruimen...En helemaal klef. Dit wilde ik mijn kind niet aan doen. Als wij iets anders eten wat hij nog niet mee kan eten heb ik diepvriesgroenten in de vriezer liggen. Dan hoef je het alleen nog te koken. En kleine porties zijn zo gaar.