Nou eindelijk kan ik zitten met een kop koffie.. Dat was me het tripje naar het cb wel weer zeg! Huilen, schreeuwen en tegenwerken. Na de inentingen had ik bijna hulp nodig bij het aankleden. Wat een pittig ventje zeg, krijg je dan te horen.. Snap niet hoe al die andere baby's zo rustig blijven na uitkleden, wegen, meten, wachten, geprikt worden en de kleren weer aan. Raar hoor! Thuis is alles weer koek en ei, even lief gespeeld en daarna lekker gaan slapen. Toch vind ik hem gewoon de allerliefste, mijn mini monster.. Herkenning? Iemand?
LOL, mijn zoontje schreeuwt ook altijd alles bij elkaar. Hij houdt zowieso al niet van aan en uitkleden en al helemaal niet van in een koude weegschaal gelegd worden en gefixeerd te worden om in de meetbank te liggen. En na de prikjes is hij hysterisch. Andere moeder krijgen dan tranen in de ogen, zo erg huilt hij dan Dan moet ik hem ook nog in zijn kleren dwingen daarna... Thuis is meestal alles weer goed ja, hij heeft verder ook (nog) geen last van zijn prikjes gehad
Haha hier ook net terug maar helemaal het tegenovergestelde. Lachen, lachen, lachen, vertellen, rondkijken. Vaccinaties, eerste prikje reageerde hij niet op, 2e prilke pruillipje en zacht huiltje maar was binnen 20 a 30 seconden weer stil en begon weer te lachen. Dit hadden we eigenlijk niet verwacht. Hij is wel altijd zo maar het is toch de eerste keer dat ze een vaccinatie bewuster meemaken.
Is het heel erg dat dit me goed doet? Ik hoop dat ik volgende keer naast jullie zit ipv al die brave kinderen
Haha, herkenbaar ja! Prikjes waren nooit zo'n probleem, vooral het wegen en meten vond ze niks. Nu mag ze staand meten en wegen, dat gaat veeeel beter! Wij planden de afspraak altijd 's ochtends vroeg, zo kon mijn man ook mee (wilde hij graag) en waren we dus met z'n tweetjes, dat scheelde enorm!
De eerste keer ging het net zoals bij Sydneys; hetzelfde verhaal. Na dertig seconden huilen was het klaar en hadden we weer een vrolijke lachende baby. Nu zijn we afgelopen donderdag geweest voor de tweede vaccinatie en daarvoor was hij het zonnetje in huis... Daarna brak de hel los op aarde. Pfffffffff. Wat erg. Je brengt een lieve mooie vrolijke lachende baby naar het consultatiebureau; je gaat weg met een haast-ontroostbaar huilend mannetje met een pruillip die de rest van de dag van slag is. CB, bedank hè? Het is dat de vaccinaties noodzakelijk zijn (vind ik) want als het voor de lol was, zou ik er niet mee door gaan. Ik word er zelf ook emotioneel (lees: kwaad) van. Ik heb dan zin om zo'n prik in dat mensje te zetten. Arm lief klein kindje van mij
Nja weet je wat het is.. Ik heb een reusje, meneer is 13 kilo zwaar en 87cm lang en ze willen hem toch elke keer weer op die ieniemienie babyweegschaal dwingen. Daar wordt hij gewoon niet blij van. Aankleden is hier ook iets dat we het liefste met twee personen doen trouwens.. Gisteren liep hij dus 10 minuten lang naakt rond na het douchen, hij ontsnapte steeds hahahaha. En dan maar krijsend in de ledikant aankleden.
Ik heb mijn man net ook even, heel vriendelijk, doorgeven wanneer de volgende afspraak is zodat hij alvast vrij kan nemen
Mhhhh meneer van 2,5 moest 2 weken geleden op herhalingsbezoek, omdat hij de vorige keer niet te onderzoeken was. Hij wou niet op de weegschaal, niet onder meetlat en de arts mocht niet aan hem zitten...en dit speelt al een tijdje oeps...het is een lief makkelijk mannetje maar hier....nee hoor, jammer de bammer! Deze keer met pijn en moeite wel gelukt maar ik ben blij dat we het grootste deel qua cb er op hebben zitten!
Hahah TS moet er toch wel om lachen hoor Heel erg herkenbaar. Ik zit me het ook altijd werkelijk af te vragen of er bij hun verder alleen maar vrolijke baby's zijn ofzo? Het begint gewoon al dat de afspraak meestal uit loopt tot zo'n 10 min. Tja, dan begint mijn mannetje zich al weer te vervelen. En dan nog de hele meut bij de verpleger die weegt, etc. Tot dáár gaat het altijd nog redelijk. Maar dan...... weer wachten totdat we naar de arts kunnen voor de prikjes. Het duurt werkelijk waar ééuwen voordat we aan de beurt zijn en eindelijk de prikjes klaar zijn. Pfffff. Wat een driftkikker hé? Nou nee hoor, ik zou net zo reageren! :x
Ik heb de vorige keer eerst rustig drinken zitten geven voordat ik weer aan ging kleden. Scheelde enorm veel drama