Voeding baby 3mnd

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Sabientje79, 18 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sabientje79

13 dec 2011
    17
    0
    0
    Noord Brabant
    #1 Sabientje79, 18 okt 2012
    Laatst bewerkt: 18 okt 2012
    Beste,

Sinds een paar daagjes eet onze kleine meid van 3 mnd niet meer zo goed.
    (5kg775gr - 60 cm). Momenteel zit zij op 5 voedingen van 200ml. Het begon eerst met de laatste voeding die we geven tss 22-23u, ze was meeste van de tijd niet wakker te krijgen. Nu drinkt ze overdag ook heel wat minder. fles 1 110 ml fles 2 en 3 schommelt tussen de 130ml-170ml, fles 4 en 5 waren gisteren maar 90 ml. (ben sinds gisteren terug aan het opschrijven wat ze drinkt). schema is 6u30 - 10u30 - 15u30 - 18u30 - 22u30 ongeveer.
    Bezoekje maandag bij CB, ze zit met haar groei op het gemiddelde enz maar er werd niet veel raad gegeven over de voeding, dat we desnoods van 5 naar 4 moesten proberen. Maar dan zou ze wel minimaal 800 ml moeten drinken!! Terwijl ze nu al haar flessen zelfs niet meer leegdrinkt! Afgelopen zondag heeft ze haar laatste flesje volledig overgegeven, en afgelopen dinsdag, haar flesje van half 3 grotendeels en het laatste flesje ook weer volledig.

wij zijn ten einde raad! Doen wij iets verkeerd? Kan het kwaad dat zij nu ineens veel minder drinkt?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Kan het zijn dat ze op het moment misschien niet helemaal lekker is, dat ze daarom minder drinkt? Met 3 maanden is misschien nog wat vroeg om over te gaan op 4 voedingen per 24 uur. Dit verschilt per kindje, maar meestal gaan kindjes tussen 4-6 maanden evt van 5 naar 4 voedingen.
    Wat ze drinkt nu totaal op een dag? Minimaal 600-700 ml zou fijn zijn. Je kunt het even in de gaten houden. Bij twijfel kun je ook altijd even met je huisarts overleggen. Is ze verder tevreden? Geen andere klachten?
    Groeten Angelique

3. Sabientje79

13 dec 2011
    17
    0
    0
    Noord Brabant
    Beste Angelique,

Ze lacht heel de dag door, zijn woensdagmorgen bij huisarts geweest (omdat ze die dinsdag dus 2x had overgegeven) maar hij vond niets, ze was heel alert en maar lachen. Ze heeft nu afgelopen 2 dagen rond de 610 ml op. Daarvoor zat ze echt rond de 800. Daarom dat we ons nu zo zorgen maken. Ik vond het ook al raar dat het CB zei dat we 4 voedingen moesten proberen :s. Soms tijdens het drinken begint ze heel vlug haar hoofdje heen en weer te schudden en met haar handje te slagen (vooral tijdens de laatste voeding). Ik ben maar bang dat ze te weinig binnen krijgt enz. Groetjes

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Bedankt voor je snelle reactie. Fijn om te lezen dat ze verder vrolijk en alert is. Dat klinkt goed. Ik kan mij voorstellen dat je je zorgen maakt als ze opeens minder drinkt, 610 ml is inderdaad niet veel maar daarmee krijgt ze nog wel voldoende voedingsstoffen en vocht binnen. Dus dat is wel fijn. Goed dat je het in de gaten houdt!
    Groetjes Angelique

Deel Deze Pagina