Baby 7 mnd verteert "fijne granen" niet goed

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Zonnetje13, 15 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnetje13

Zonnetje13 Fanatiek lid

17 aug 2015
    1.189
    541
    113
    Sinds afgelopen woensdag geef ik mijn zoon iedere dag een papfles (fijne granen).
    Maar sindsdien heeft hij heel veel 'stukjes' granen in zijn ontlasting.
    Is dit normaal? Komt dit doordat zijn darmen er aan moeten wennen?
    Zijn darmen zijn nog vrijwel niets gewend; hij krijgt Nutramigen en rijstebloem, met bijvoeding mag ik nu pas beginnen ivm dat de koemelkallergie eerst bewezen moest worden (is bewezen).

2. Nutricia

Nutricia Bekend lid

4 jun 2014
    537
    0
    0
    Hallo,

Bedankt voor je vraag op het forum.

Goed om te lezen dat je nu bent over gestapt op de Bambix fijne granen. Bambix heeft namelijk voor iedere stap een pap, waarin de vezelstructuur mooi is afgestemd op de ontwikkeling van de darmen in iedere fase. Vezels zijn belangrijk voor een goede darmwerking en een verzadigd gevoel. Het kan zijn dat je kleine even moet wennen aan deze grovere vezelstructuur, dit kun je in sommige gevallen merken in de ontlasting, deze kan iets vaster of juist iets zachter worden. Niets om je zorgen om te maken. Let er wel even goed op dat de je geen bloed of slijm in de ontlasting aantreft, als dit wel het geval is adviseren wij je direct contact op te nemen met een arts.

Fijne dag,
    Groetjes Ginger - Nutricia voor jou

Deel Deze Pagina