voeding baby 3wk. honger of zuigbehoefte?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door MamaChantal, 22 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.057
    113
    Onze kleine is nu een week thuis, was bij ontslag net geen 3kg.
    In het ziekenhuis kreeg hij flessen van 55ml, thuis moest hij dat ook krijgen en als hij nog honger had mochten we dat ophogen naar 65.
    als hij daar nog niet genoeg aan had, dan nog 10ml extra water erbij doen.

Maar meneer heeft na die 75ml vaak nog niet genoeg :(
    Sommige flessen drinkt hij 65, valt dan in slaap en word hij 1,5 u later wakker.
    maar meestal gaan de flessen gewoon op en 2u later heeft hij weer honger.
    tenminste,zo lijkt het.
    of zou het ook gewoon zuigbehoefte kunnen zijn?
    Met zn speen kan ik het dan meestal nog wel ff rekken.
    na de fles is zijn speen nog zijn beste vriend.

Vind het sneu dat hij na 2u wakker word :(

Iemand tips?
    Donderdag moet hij voor controle, is het slim vandaag al te bellen voor overleg?

2. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.202
    509
    113
    Hoe is hij na zijn flesje? Tevreden, moe van het drinken? Zo niet, dan nog lekker laten sabbelen op je pink of een speentje om de zuigbehoefte te bevredigen. Mocht je echt denken dat hij nog honger heeft, zou ik het cb even bellen of je mag ophogen.

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.819
    5.954
    113
    Vrouw
    Geef je nog combi kv-bv? Je was toch bezig met hem aan de borst te krijgen? Of ben ik in de war met iemand anders?
    Zo ja, dan kan je natuurlijk altijd nog een keer aanleggen na de fles, om de zuigbehoefte te bevredigen, dat zal waarschijnlijk wel helpen.
    Is ook goed voor je productie.
    Anders een speentje?

4. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.057
    113
    Ben over gegaan op volledig kv helaas
    kolven werkte gewoon niet bij mij :( en hij kon nog niet zoveel aan de borst drinken.
    daardoor was mn productie ver te zoeken :(

Het verschilt per voeding, ene keer slaapt hij gelijk, andere keer is hij echt ontevreden na zijn fles.
    uiteindelijk valt hij dan wel met speen in slaap maar als hij bij me ligt blijft hij zoeken.

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.819
    5.954
    113
    Vrouw
    Ja begrijpelijk dat het drinken nog niet ging, hij was ook veel te vroeg natuurlijk..Dat heeft tijd nodig, maar als het kolven dan niet lukt is het wel lastig inderdaad...:(
    Ik kan me voorstellen dat je het wellicht niet meer wil doen na zo'n moeilijke periode, maar ter info: gewoon aanleggen (puur voor het kalmeren en de zuigbehoefte) kan altijd!
    Anders dicht bij je houden, tegen je borst aan, met een speentje?

6. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.057
    113
    Ergens houd het gewoon een keer op
    was nogal frustrerend dat er met kolven niks kwam terwijl er wel genoeg in zat.
    Hou hem nu idd bij me met speen :)

7. Angie86

Angie86 Actief lid

19 okt 2012
    175
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier precies hetzelfde gehad met mijn kleine meid, ik ben overgestapt naar nutrilon forte voor hongerige baby's, in overleg met cb. zo houd ze het 3tot 3,5 uur uit en s nachts slaapt ze door! Ze is nog steeds wel hongerig maar stukken minder dan eerst

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Potjandorie zeg! Zat er genoeg in en kwam het er niet uit? En niemand is op het idee gekomen om je gewoon even neusspray te geven daarvoor?

Zoals Zoe ook al zegt, gewoon aanleggen om te troosten!

9. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.057
    113
    Yup.. neusspray gehad, hielp helaas niks.
    Ook bv thee,domperidon en fenegriek
    maar daar kreeg ik wel meer productie door, maar hielp helaas niks voor het kolven.
    Lk wist ook niks meer, ze zag dit niet vaak :(

10. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Met 3 weken zaten wij al op 120/4 hoor! In overleg met CB uiteraard. Bij ons zat er ook erg weinig tijd tussen de voedingen. Uiteindelijk ook overgestapt op Forte voeding voor hongerige baby's, maar zou eerst de flessen ophogen en kijken hoe hij het daar op doet.

Deel Deze Pagina