Beste voedingsdeskundige, Ik heb even een vraagje mbt de voeding van onze zoon. Hij is bijna 7 maanden oud en het is de laatste 2 weken bijna een strijd om hem zijn melk op te laten drinken uit de fles. hij krijgt al bijvoeding ( in vorm van fruit en groentenhap vanaf 4 maand) Zijn schema de afgelopen weken: tussen 8 uur en half 9 1e fles, 200 cc, hierbij laat hij bijna 90 cc staan en daar maken we pap (fijne granen groeiontbijt) van, hij weigert echt zijn fles en als we blijven aanbieden wordt het een worsteling. 10 uur naar bed tot 11.15 ongeveer tussen 11.30 en 12 1 boterham, boter en smeerworst/kaas/appelstroop. hij eet gretig zijn boterham en kauwt heel goed. 13 uur 200 cc melk ene keer gaat het zonder moeite bijna op, soms met onderbrekingen en gisteren wilde hij helemaal niet na 20 cc gedronken te hebben dus heb ik er maar weer pap (rijstebloem van gemaakt van 14 tot 15.30 slapen 16 uur fruit 17.30 groenten, aardappeltje en sinds paar dagen klein beetje gemalen vlees (vers en soms een potje vanaf 6 mnd) vervolgens zo'n 75 gram yoghurt als toetje rond 18.15 naar bed tot 20 uur dan maken we hem wakker voor zijn laatste fles waarvan we weer pap aan moeten maken zo'n 90 cc daarna naar bed tot de volgende ochtend 8 uur. tusendoor drinkt hij eigenlijk niks, omdat hij zo loopt te klooien met zijn fles, drinken uit een beker gaat soms wel met kleine slokjes goed, maar hij is zo actief dat hij dan snel verslikt nog of hij neemt een slokje en spuugt weer uit. Hij is er goed aan, zal hem zo eens wegen, maar met 6 maanden woog hij tegen de 9 en halve kilo en hij is 72 cm lang. Net gewogen en weegt 10 kilo ik maak me alleen zorgen eigenlijk dat hij zo weinig vocht binnen krijgt als we geen pap van zijn melk maken.. wat kunnen we het beste doen hiermee? graag uw advies
Hoi, Je ziet heel vaak dat kindjes minder goed hun flessen drinkken als ze kennis maken met andere smaakjes. Het is een goed idee om naast de flessen dan ook pap aan te bieden. Er zijn ook mogelijkheden om de melk een smaakje te geven doormiddel van diksap of fruit. Je kindje haalt ook vocht uit de groente, fruit en yoghurt. Groetjes eveline