voeding baby 4,5 maand

Discussie in 'Voeding' gestart door babytje, 8 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babytje

babytje Bekend lid

9 jan 2007
    926
    0
    16
    hoeveel eten jullie kindjes? En hoe gaat het met fruithapje enzo?
    Mijn meisje krijgt nu sochtends 230 cc, tussenmiddag en rond vieren 200 cc en om 8 uur savonds 200 cc met 1.5 schepje nutrix! fruit wil ze niet, of te wel alles van de lepel niet!
    Hoe zit het met jullie kindjes?

2. Roxx100

Roxx100 Lid

5 mei 2007
    62
    0
    0
    Groningen
    Thijn krijgt nu nog 5 flessen (6.00-10.00-14.00-18.00-22.00) van 180+6 in de laatste doe ik 2 scheppen nutrix. iK ben nu aan het schuiven met tijden omdat hij altijd erg hongerig is, het wisselt dus vaak wat.
    Thijn krijgt nog geen groente/fruithapje, wil hiermee wachten tot 6 maanden.

Misschien is ze gewoon nog niet toe aan groente of fruit. Waarom wou je daar nu al mee beginnen dan?

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    alicia krijgt 4 flesje van 200cc en savond komt er 2 scheppen nutrix bij.
    dan bijvoeding 1 potje groente + soms toetje en 1 potje fruit of een banaan. ik heb alles gedaan op alicia der tempo en merkte dat ze er aan toe was de bijvoeding dan. ze heeft heel lang 6 tot8 flessen gehad en ineens liet ze er meer tijd tussen zitten maar had niet genoeg meer aan alleen flesvoeding en aan een liter had ze nog lang niet genoeg. meer dinken is schadelijker dan bijvoeding dus was hier de keus makkelijk en alica deed het meteen prima en eet zonder probleme van een lepeltje

je gaat van zelf merken wanneer je kindje meer wil hebben, zolang ze tevrede is met der flesjes zal ik het zo laten.

4. sofieke

sofieke Bekend lid

11 dec 2006
    650
    0
    0
    Gelderland
    Hier een schema dat nu al 2 weken goed gaat (dus vanaf 4,5 maand)

8u30: 180ml + 6
    11u30: fruithapje (best wel een groot potje want ik maak meestal een hapje van 2 stukken fruit bv peer en banaan en dat gaat helemaal leeg, verder wel geen koek of diksap, alleen fruit)
    14u: 180ml + 6
    17u30: groentehapje (eet ze niet zo graag dus maar een paar hapjes, combi van wat worteltjes en een klein aardappeltje lukt voorlopig het beste) met 120 ml +4
    20u30: 180ml +6

Ook hier ging het vanzelf, steeds meer gehuil voor eten en toen met het fruithapje begonnen en het was gelijk een ander kind. Ze eet het ook ontzettend graag (dat zie je wel aan de hoeveelheden :)

5. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Mijn zoontje krijgt nog volledige borstvoediing (ongeveer 6 voedingen).
    Ik begin pas met groentehap/ fruithap als hij 6 maand is.
    Dit is veel beter voor de darmpjes (die zijn dan pas klaar voor ander voedsel dan melk) en lok je minder/ geen allergiën uit! ;)

(eigenlijk hoort dit onder het topic VOEDING)

6. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    onze boef krijgt 4 flessen van 180 ml , in de laatste fles doen we dan nog twee flinke scheppen nutrix.
    verder krijgt hij in de ochtend een fruit hap en 's avonds zijn groentehap, dat gaat prima, de ene keer wat meer dan de andere keer maar dat moet kunnen.

joyce

7. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Yara krijgt 6 á 7 keer borstvoeding op een dag. Nog geen bijvoeding, daar wil ik mee wachten tot ze 6 maanden is.

8. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    marit krigjt 5 flessen van 180+6
    7.30
    11.30
    15.00
    19.00
    22.30 +3 schejes nutrix

Rond de klok van 16.00 geven we een half potje groente sinds een weekje..

9. babytje

babytje Bekend lid

9 jan 2007
    926
    0
    16
    ze vind zelfs het eten van melk met nutrix vies van het lepeltje terwijl ze het met de fles heerlijk opdrinkt!
    de tijden zijn nu: 8.00-12.00-16.00-20.00, ben er zeer tevreden over hoor! aleen tussen 800 en 12.00 houdt zehet niet altijd vol, dus dacht ik lekker fruithapje tussendoor, maar ze vind het echt vies! geef het niet meer elk dag, maar nu af en toe weer eens om te proberen!
    Dus jullie denken ook gewoon zo laten eerst, tot ze echtmeer wil eten! Ze zit ook nog niet op de liter per dag!

10. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Dan denk ik niet dat ze het vies vind, maar dat ze nog niet snapt hoe ze van een lepel moet eten. Dat vergt namelijk een andere techniek als een fles.

Misschien een idee om de fles van 12.00 uur iets te vervroegen? Dan verschuiven de tijden van de andere flessen ook wel, maar dan kun je misschien nog een kleine avondfles geven voor jullie gaan slapen?

Ik zou het inderdaad even een paar dagen laten rusten. Misschien eerst proberen om Nutrix van een lepel te eten, dan krijgt ze de techniek van een lepel te pakken. En daarna pas met een fruithapje beginnen? Heb je al een groentehapje geprobeert?

Pete is wat verkouden en krijgt sinds een week wat hoestsiroop van VSM op een lepeltje. De eerste dagen ging dit erg moeizaam, maar sinds gisteren doet hij zijn mond wijd open als de we lepel erbij pakken en slikt hij het ook goed door. Morgen gaan we met wat Nutrix beginnen, gewoon even 50 ml flesvoeding aanmaken met een schepje, als toetje als hij zijn ochtendfles op heeft.

11. babytje

babytje Bekend lid

9 jan 2007
    926
    0
    16
    met het fruit kijkt ze wel viezer, maar ze slikt het niet door en gaat dan kokhalzen enzo. Als ze de fles eerder krijgt is geen probleem, omdat ze de tijd smiddags wel weer inhaalt en komt altijd rond half 4 4 uur weer uit! dus dat is niet een probleem!
    Ik zal eens dikzap ofzo proberen kijken wat die smaak met haar doet! en anders eerst maar eens weer nutrix proberen tot ze weet hoe de lepel werkt! watn voorheen wilde ze dat ook niet!
    Ze heeft nu een paar dagen nie gehad, wilde het dit weekend weer eens proberen!

12. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ons dametje vind groente en fruit heerlijk ! Nu krijgt ze nog 1 van beide. Ik lees dat jullie met 4 1/2 maand al groente en fruit geven. Wanneer zijn jullie daarmee gestart ?

Mijn dochtertje is een echt hongerwolfje. En is een stuk rustiger nu ze een beetje groente krijgt.

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hier kregen ze op die leeftijd alleen maar melk. Meer hebben ze niet nodig en andere dingen kunnen voor problemen zorgen waar we geen zin in hadden.
    Met 6 maanden zijn we begonnen met wat groente.

14. mijn kleine krijgt 180 cc+6 + nutrix
    sap & fruithapje en rond zes groente hap en daarna weer de fles.

15. babytje

babytje Bekend lid

9 jan 2007
    926
    0
    16
    ik laat het eerst maar weer eens rusten en begin over paar weken wel eens met wat groente! Is wat neutaler zeggen mensen vaak tegen me!
    Misschien wordt dat wat! Diksap drinkt ze trouwens zo op, dus die smaak vindt ze niet erg, het is vooral het lepeltje waar ze nog niet aan toe is denk ik!

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Maar diksap zou ik voorlopig niet geven. Dat vult wel, maar voedt niet, dus daar heeft ze niets aan.

17. babytje

babytje Bekend lid

9 jan 2007
    926
    0
    16
    nee ik heb ook alleen zatrdag beetje gegeven! om tm kijken of ze dat wel luste! nu drinkt mijn oudste het op. Nu helemaal even gestopt met bijvoeding op nutrix na! We proberen het wel weer eens!

Deel Deze Pagina