Mijn dochter is nu bijna een maand oud en krijgt borstvoeding. Afgelopen zondag had zij een regeldag en sindsdien is zij erg onrustig en huilerig. Ze wil ook echt om de 2,5 / 3 uur eten ook 's nachts. Tot die tijd sliep ze 5 uur achter elkaar. Rond 22.00 krijgt zij voeding en blijft dan onrustig en wakker tot volgende voeding. Een voeding duurt ook bijna een uur. Krijgt ze wel genoeg of kunnen we beter bijvoeden met flessenvoeding? Ze is in 2,5 week 600 gram gegroeid en geeft wel vaak een mondje terug, Ze krijgt dus wel wat binnen. Wel heb ik minder stuwing vergeleken bij mijn oudste dochter. Over 4 weken wil ik de borstvoeding gaan afbouwen ivm werk, Wat denken jullie dat het kan zijn? Bijvoeden en wanneer dit dan doen, nu al afbouwen en deel vervangen door flesvoeding? Of denken jullie aan iets anders. Alvast bedankt voor de reactie.
Hoi. Uit het groeien blijkt dat ze wel voldoende voeding krijgt. Waar haar onrust vandaan komt, is moeilijk te zeggen. Kan het zijn dat ze een verkoudheid of iets dergelijks onder de leden heeft? Ook dan willen ze vaker drinken. Op die manier krijgen ze meer van "jou" anti-stoffen binnen via de melk. Soms merk je alleen aan het drinken dat er iets zit te sluimeren. Omdat je kindje goed groeit zou ik geen bijvoeding gaan geven en pas gaan afbouwen over 4 weken. Echter blijft dit natuurlijk je eigen keuze. Voor nu zou ik even accepteren dat ze vaker drinkt en kijk het even aan en knuffel haar als ze onrustig is, of keg haar gewoon aan de borst. Groetjes Saskia
Hoi Saskia, Ze is inderdaad verkouden, wist niet dat dit invloed had. Ze drinkt hierdoor wat onrustiger, want haar neus loopt leeg tijdens het drinken. En knuffelen geen probleem, dat willen we allemaal hier. Bedankt voor je reactie.