Dag allemaal, Onze dochter van 14 maanden heeft sinds een aantal weken bedacht dat het leuk is om pluisjes te eten. Ze trekt of hapt deze soms van ons wollen plaid af en van haar eigen kleding of die van mij tijdens een knuffel. Ze eet voor de rest gewoon wel goed. Ze krijgt vegetarisch te eten, ik las ergens op internet dat dit misschien kan duiden op ijzertekort? Ze trekt en eet niet aan haar eigen haren. Soms vind ze wel wat haar van de poes en dat gaat ook zo haar mond in. Herkent iemand dit?
Hier niet vegetarisch maar doen ze dat niet allemaal??? Ijzer tekort zou je bloedtest moeten doen, kan allicht geen kwaad dan weet je meer. Kan best wezen dat jullie dieet voor een volwassene prima is maar voor een kind in de groei niet de optimale samenstelling heeft. Dan zou je allicht eens met een kinder dietiste samen moeten kijken hoe dat beter te balanceren. Maar zal je eerst moeten weten hoe ze er nu voorstaat.
Dit heeft geen van mijn 3 kinderen gedaan. Dus dit doen niet alle kinderen OT: ik heb geen idee, ts! Maar kleintjes stoppen natuurlijk alles graag in de mond. Misschien is het iets nieuws wat ze ontdekt heeft en daarmee een fase?
Nouja de eerste hier wel, de tweede moet nog zo ver komen Ik zat zelf ook altijd op mn haar te kauwen (en potloden...gewoon de grijze, niet de kleurpotloden die waren vies )
Dag allemaal, Wij hebben besloten komende weken nog even af te wachten of dit een fase is of dat er eventueel meer achter zit als dit doorgaat of erger wordt. Bedankt voor jullie reacties en het meedenken!
Hier dreumes van 14 maanden en die stopt wel alles in haar mond. Ook pluisjes en haar maar ook alles wat ze vindt. Nu niet alleen specifieke dingen. Is dat bij jullie wel zo?