Hallo allemaal, Ons droppie is dol op zijn flessen melk. De borstvoeding is nu echt helemaal op zijn eind (enkel nog een beetje troost), en hij krijgt dus de fles. Hij zit op 3/4 flessen per dag, terwijl hij al ruim 10,5 mnd is. Op 3 uitkomen lukt wel, maar minder niet. Hij wil nl. niks anders drinken. Geen druppel. We hebben alles wel geprobeerd. Thee, water, diksap, roosevicee etc. Niet uit een tuitbeker, niet uit een fles, niet uit een rietjesbeker, een enkele keer een slokje uit een glaasje, maar dat is het dan ook. We oefenen nu al maanden maar hij wil gewoon niet. Zo kom ik natuurlijk nooit van die melk af. Wie heeft voor mij de gouden tip???
met 10 maanden had ik ook nog 3 melkvoedingen hoor, das toch niet veel. 's ochtends een beker tussen de middag een beker en voor het slapen een fles. Ik zou het andere drinken steeds aan blijven bieden, hij zal er aan moeten wennen. Maar een ramp lijkt het mij vooralsnog niet.
Wij zijn pas overgegaan naar 2 flessen toen Ayla een jaar werd. Toen hebben we de fles 's avonds voor het slapen gaan laten vervallen. Ayla wil ook niks anders drinken. Heel vervelend vind ik, maar ik heb ook alle soorten drinken uit alle soorten bekers al geprobeerd, maar ze hoeft het gewoon niet...
Hier 17 maanden en ook nog 3 keer melk of karnemelk op een dag. Wel geen hele flessen vol meer, maar een half bekertje. En de laatste fles is er sowieso pas een maand vanaf. We komen denk ik nu rond de 400 ml aan zuivel uit incl toetje. Wat je misschien zou kunnen proberen als je kindje 1 is geweest, is een flesje melk beetje voor beetje gaan mengen met water en dan zo de smaak van melk leren afbouwen. Maar dan wel zorgen dat ie nog voldoende zuivel binnenkrijgt natuurlijk.