Reflux? Of toch niet?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door LittleAngel22, 29 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LittleAngel22

LittleAngel22 Actief lid

28 aug 2011
    345
    6
    18
    Bedrijfsleider cafetaria/eethuis
    Waddinxveen
    Ik zit erg te twijfelen of mijn zoontje van 9 weken reflux heeft.

Hij heeft best vaak de hik, hoest ook regelmatig (paar kuchjes per keer, ene dag vaker dan de andere dag) en slikt soms heel vaak achter elkaar. Alsof het omhoog komt, en hij het weer inslikt.

Maar hij slaapt als een roosje (vanochtend hadden we ons verslapen, en schrok ik pas om 10uur wakker, en hij sliep al vanaf 23:45 uur) en hij huilt eigenlijk amper. Alleen als hij honger heeft soms. Ook drinkt hij tussen de 700 en 800 ml per dag. Hij doet met elke fles zo'n 20 min, en drinkt lekker door. Hier dus allemaal geen problemen mee gelukkig!

Maar dit is dus ook de reden dat ik zo twijfel.. Als hij echt erge maagzuur zou hebben, dan zou hij toch wel veel huilen, slecht drinken en slecht slapen? Of is dit niet bij alle baby's zo?

Alvast bedankt voor je antwoord!

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste LittleAngel22,

Jouw kindje lijkt mij een tevreden baby. Omdat hij zo weinig huilt en goed slaapt denk ik niet dat hij last heeft van reflux.

Mocht je je zorgen maken, dan zou ik even langs je huisarts gaan.

Groet,
    Anne

3. LittleAngel22

LittleAngel22 Actief lid

28 aug 2011
    345
    6
    18
    Bedrijfsleider cafetaria/eethuis
    Waddinxveen
    Oke super dank je wel :)

Ik dacht het ook van niet (mede door het slapen/vrolijk zijn/weinig huilen) maar toch fijn om een bevestiging te krijgen!

Deel Deze Pagina