voeding baby 6 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door loesjej, 16 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loesjej

loesjej Actief lid

12 dec 2008
    416
    0
    0
    Uk mag dus nu bijvoeding, en we moeten alles testen...

Maar ik hoor op werk zulke verschillende schema's, wat logisch is, het is nergens hetzelfde, maar daarmee vraag ik me af of we het een beetje goed doen...

06.30 fles 210/7
    09.30 fruithapje (ong. 100 gram)
    11.00 fles 210/7
    15.00 fles 210/7
    17.00 groente (alleen groente, ong.125 gram)
    19.00 240/8+ 3 schepjes rijstebloem

Omdat hij langzaamaam beetjes fles laat staan, en niet echt zelf komt voor een fles, zoals voorheen wel wil ik nu eens op verzoek gaan geven en kijken of ie inderdaad toe is aan 3 flessen...

dan zou het ongeveer dit worden
    06.30 fles 210/7
    09.30 fruit
    12.30 fles 210/7
    17.00 groente
    19 fles 240/8 + rijstebloem

Is dit wat? Zou alleen groente zonder vlees en aardappels volstaan, of worden we dan midden in de nacht verrast?

thanx!

2. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    ja zo heb ik het ook een tijdje gedaan.
    Volgens mij idd rond 6 maanden.
    Ik twijfel alleen over de tijd tussen de 12:30 fles en het avondeten. Misschien kun je iets tussen die tijd geven, een crackertje ofzo? Of van die baby rijstewafels.

Ik zou wel aardappels bij de groente doen, dat verzadigt meer. Liefst 2 keer vis (geen zalm tot een jaar) en ook een keertje vlees, ivm ijzer.

3. loesjej

loesjej Actief lid

12 dec 2008
    416
    0
    0
    maar das dus het probleem, hij mag nog niets anders vanweg allergieen!
    Nou denk ik om tussen de fles van 12.30 en de groente nog wat fruit te doen?

bedankt voor de snelle reactie!

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Waarom geen zalm?

5. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Zit je al aan de opvolgmelk? In dat geval zou ik de hoeveelheden naar beneden bijstellen (180/6). Opvolgmelk vult veel beter en je zegt zelf al dat hij niet meer uit zichzelf voor zijn flessen komt. 230/8 vind ik persoonlijk erg veel opvolgmelk.

6. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Zalm weet ik niet zeker, maar ik ben ervan overtuigd dat ik ergens heb gelezen dat zalm niet verstandig is tot een jaar.
    Ik ga nazoeken waar ik dat gelezen heb en waarom dat is!

7. loesjej

loesjej Actief lid

12 dec 2008
    416
    0
    0
    nee nog niet aan de opvolgmelk, pas als ie rond de 600 cc normale melk en genoeg bijvoeding zit...

niemand die het een redelijk schemaatje vindt?

8. duha

duha Actief lid

12 dec 2007
    181
    0
    0
    Damian is nu bijna zes maanden en deze week ben ik begonnen met bijvoeden. Ik heb overal op internet een beetje gezocht en het volgende bedacht:

ontbijt borstboeding zoveel hij wil of 200 cc als ik werk
    tussendoor fruithapje 100 gram
    lunch borstvoeding zoveel hij wil of 200 cc als ik werk
    tussendoor groentehapje 100 gram
    avond borstvoeding zoveel hij wil of 200 cc als ik werk
    laat in de avond borstvoeding zoveel hij wil

die borstvoeding laat in de avond is niet echt noodzakelijk geloof ik, maar ik werk vaak tot 23.00 savonds en vind het gewoon fijn om hem daarna nog even aan de borst te hebben. Damian krijgt dus vier keer melk en twee hapjes. Soms nog een liga ofzo tussendoor.

9. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Oh ik had niet goed gelezen, die avondfles is idd wel heel erg vol!
    210+7 rekt de maag al op volgens mij. Probeer maar eens zo'n hoeveelheid zelf naar binnen te klokken..
    Ik zou proberen terug te gaan naar 180+6

10. loesjej

loesjej Actief lid

12 dec 2008
    416
    0
    0
    nou ja, laat maar.

Kind drinkt op advies dietiste deze fles 's avonds. En ja ook deze hoeveelheid, dat heeft namelijk te maken met het feit dat het de meest licht verteerbare voeding is vanwege de allergieen.
    En hij doet het er al maanden prima op dus ik snap niet waarom die fles ineens minder moet.

dat was de vraag namelijk ook niet.

11. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    ik zou 200 gram groente en 200 gram fruit gaan geven. fruit kun je over 2 keer verdelen. je zou evt de eerste fles ook met rijstebloem kunnen geven of als pap van een bord. kan ook tussen de middag als je merkt dat hij het zelf met een fruithap in de middag niet goed redt tot het avondeten.

12. loesjej

loesjej Actief lid

12 dec 2008
    416
    0
    0
    kijk, dank je wel!
    daar heb ik wat aan!
    Ik probeer nu fruit te verdelen, beetje in de ochtend, beetje in de vroege middag, groente laat ein de middag.

Het is gewoon jammer dat er iedere keer over liga's en weet ik veel wat begonnen wordt terwijl dat helemaal niet nodig is, wat ie niet kent mist ie ook niet!

Vanmorgen was het 7 uur 1e fles
    09.30 fruit
    ik wacht op de volgende fles
    begin middag fruit
    eind middag groente en
    19 uur laatste fles

afwachten!

13. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Je vraagt advies over een schema en dat krijg je. Dat je dan vragen of reacties krijgt lijkt me een logische gevolg. Mss de volgende keer duidelijk vermelden wat je wilt weten en wat de reden is van de grote flessen.

Kan je niet eens met de dietiste om tafel om te kijken wat een handig schema is?
    Uiteindelijk zal je toch ook naar minder flessen gaan neem ik aan? Juist als ze goed groente en fruit eten zal de hoeveelheid flesvoeding kunnen verminderen.
    Ik snap dat je door de allergieen heel voorzichtig bent met bijvoeden daarom denk ik ook dat de dietiste je beter kan helpen als wij.

14. loesjej

loesjej Actief lid

12 dec 2008
    416
    0
    0
    heb het verzoek van een slotje gedaan, ga inderdaad om de tafel met dietiste, het gaat namelijk niet over zalm en hoeveelheden in de fles het gaat om een ritme...

bedankt!

Deel Deze Pagina