Hallo, Mijn dochtertje is bijna 6 maanden en krijgt op dit moment best veel eten (naar mijn idee). Ik ben heel benieuwd hoe het schema van een 6 maanden oude baby eruit hoort te zien. Haar schema ziet er als volgt uit: 7.30u: Fles 210cc melk 9.30u: Fruithapje 11.30u: Van fles 210 cc de helft pap met 3 schepjes rijstebloem, andere helft gewoon melk 15.00u: Fles 210 cc melk 17.00u: Groentehapje 19.00u: Fles 210 cc melk 23.00u: Fles 210 cc melk Ze is nog geen 6 maanden, maar ik heb het idee dat we haar teveel geven! Hoe ziet het schema van een kindje van 6 maanden er precies uit? Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! Liefs
Hoi, Ze krijgt inderdaad nog een stuk meer als Finn. Finn zit sinds 5.5 maand op dit schema: 9.00 fles 180+6 11.00 fruit (6maanden potje) + sap 13.30 fles 180+6 15.30 liga uit de hand, + sap 17.30 groente (6maanden potje) + toetje 20.00 fles 180+6 + rijstebloem Ik gebruik opvolgmelk. Daarvan mag je geloof ik maar 700ml geven. Gebruik jij dat al? Het vult wel beter.
Ik heb niet echt tijdschema's want ik geef BV, dus dat is op verzoek. Fruithapje krijgt ze rond 14 - 15 uur. Groentjehapje krijgt ze rond de 18 uur.
ik zie dat jij de pap savonds ook uit een fles geeft? doe je dat nog steeds? ik kreeg het advies om het met een lepeltje te gaan geven. ook voor het sapje, ik moest een gewone beker gebruiken ipv fles. heb dat nog niet gedaan... jij?
Hoi, Ik geef alle melkvoedingen, dus savonds ook, gewoon uit een fles, vind dat makkelijker, en Finn is dan rustiger, lepelen gaat hem veel te langzaam. Sap geef ik nog uit een gewone fles, probeer af en toe een tuitbeker en dat gaat steeds beter
Ik zie dat Finn inderdaad een stuk minder krijgt! Ik gebruik nog geen opvolgmelk, ze krijgt nog steeds hypoallergeen 1. Pap krijgt ze wel gewoon met een lepeltje (dit had ze gelukkig snel geleerd en vindt ze ook nog eens hartstikke leuk!). Morgen is er vrij inloopspreekuur bij het CB, ik ga daar maar eens naar toe. Hoe zijn jullie eigenlijk overgestapt naar een nieuw schema? Ik neem aan dat dit geleidelijk gaat, maar hoe ik dit het beste aan kan pakken, weet ik niet zo goed. Liefs
Mijn zoontje is 5 maanden en krijgt het volgende: 8.00 180/6 11.00 fruit ( potje 4 maanden en soms een potje 6 maanden maar dan de helft). 12.30 180/6 16.00 groente potje of vers (125gram). 17.00 fles 180/6 20.30 fles 210/7 met 5 schepjes rijstebloem. Maar van de opvolgmelk mogen ze maar max 800cc de rest van de voedingsstoffen moeten ze uit vaste voeding halen. Misschien kan je de fles van 19.00 laten vervallen en na de groente een schaaltje yogurt geven. Dit mogen ze ook hebben op die leeftijd. dan kunnen de rest van de flessen geen kwaad.
ik vindt het ook makkelijker, en idd ik zie me al zn pap met een lepel geven savonds.. mn kindje is dan doodmoe die heeft daar toch geen geduld voor.. Tuitbeker was echt geen suc6 hier, dus ik geef diksap nog in de fles maar volgens csbureau moet ik een gewonen beker gebruiken.. ik heb dat nog niet gedaan lijkt me ook flink lastig voor zon kleintje
Je zit dus structureel ruim boven het maximum op een dag (bijna17%)? 5 x 210, dat komt neer op 35 schepjes per dag, terwijl je niet boven de 30 schepjes per dag mag uitkomen en dan nog bijvoeding erbij? Waarom geef je van die heel grote flessen als je kindje 5 keer op een dag drinken wil? Ik denk dat je het beste kunt proberen om die flessen kleiner te maken, 180/6 of 150/5. Wel apart dat je al bijvoedt terwijl ze HA krijgt en nog geen 6 maanden is. Is daar een speciale reden voor? Krijgt ze de HA vanwege aanleg voor allergie of vanwege allerische klachten? Anders zou ik toch eens aan hongerlapjesvoeding denken.
je geeft idd dagelijks teveel voeding. Ties is echt een flinke baby en krijgt 4x180+6, en een fruithapje. groenten zijn we net gisteren mee begonnen.
Loïs kreeg nog steeds 5 flessen van 180+6, omdat dit zo door het CB aangegeven werd! Tot ik verhalen van andere moeders hoorde, waarvan de kindjes al op 4 flessen zaten. Toen begon ik toch te twijfelen. Loïs krijgt hypoallergene voeding omdat ze er een aantal allergieen in de familie voorkomen (waaronder bij mijzelf). Ze heeft heel erg veel last van krampjes gehad en we zijn op aanraden van de huisarts o vergestapt op HA. Dit gaat perfect. Tevens zijn we begonnen met bijvoeding, omdat Loïs, toen ze 4 maanden was, altijd likkebaardend naar ons zat te kijken als we aan het eten waren. Ze vindt de fruitjes en de groenten heerlijk, en dat mag ook allemaal van het CB. Vandaag dus naar het CB geweest en het advies gekregen om 4 voedingen te geven, plus de fruitjes en de groentes. We mogen inmiddels wel overstappen naar opvolgmelk. Nu zie ik dat er veel moeders hun kindjes met de laatste fles pap erbij geven. Hebben jullie eerst geprobeerd deze fles zonder pap te geven of hebben jullie gelijk pap gegeven? Liefs
Léonie zit nu op het volgende schema: 7 uur fles 210+7 10.30 / 11.00 uur fruithapje 12.30 / 13.00 uur fles 180 + 6 15.00 / 15.30 Geweekte liga met stukjes en sap (probeer nu gewone beker) 17.00/17.30 Baby diner (bijna heel potje gaat op) tussen 20.000 en 21.00 papfles 180+6 en 2 rb