Voeding baby 6 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door adi, 27 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

16 jun 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    O, oké. :) Ik heb het lijstje letterlijk overgetypt van het lijstje wat ik van het CB kreeg en zo stond het erop. Maar borstvoeding mag volgens mij toch ook "onbeperkt" gedronken worden? KV mogen ze max. 800 cc op een dag hebben.

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ja hoor mm mag onbeperkt. Jammer dat CB's met dit soort lijstjes moeders op het verkeerde been kunnen zetten!

3. Mnq

Mnq Bekend lid

7 jan 2008
    822
    0
    0
    He Adi,

Léonie krijgt sinds een paar dagen de "potjes" met stukjes erin, gaat goed, wel even gek natuurlijk en even paar happen wennen. Maar ook dat vond ze prima.
    Qua structuur verschillen de hapjes van 4 en 6 maanden niet zoveel, tenminste als je de hapjes neemt die geen stukjes bevatten. Wel zijn ze iets dikker meen ik.
    Grappig dat mijn tut net een dag ouder is dan jullie kroost.
    Vind het echt heel bijzonder dat je een drieling hebt. (Stiekem ook beetje jaloers...) Mijn man heeft 2 volwassen kinderen, Léonie zal wat dat betreft enig kind blijven, best jammer voor haar natuurlijk, wat is nou leuker dan opgroeien met broertjes en zusjes van je eigen leeftijd nog wel. Super hoor.

Heb jij al antwoord gehad van Eveline trouwens?
    Ik nog niet, maar hebben eigenhandig het schema omgegooid tot (redelijk) succes. Ze krijgt nu haar papfles om uur of 8 's avonds en gaat daarna naar bed. Sliep ze vanmorgen door tot even voor 7 (toen maakte ik haar wakker) om naar kdv te gaan.

Heb jij zelf al wat geprobeerd aan andere voeding of wacht je het antwoord nog af?

Groeten en alvast een fijn weekend!

Monique

4. adi

adi Niet meer actief

we zijn vandaag begonnen met opvolgmelk, dat gaat op zich goed. Ik ga me nu ook niet druk maken als ze de fles niet helemaal leeg drinken. Want met melk nr.1 moesten ze minimaal 800cc per dag binnenkrijgen, nu is het maximaal. Scheelt weer stress.
    Momenteel ben ik broccoli, wortel en aardappels aan het koken, en die ga ik geven om 15.30 ipv de fles. Na een uurtje geef ik dan de fles. (dat ga ik proberen om te draaien). Nog geen fles, wacht nog heel even mee, granenpapje ga ik wel geven.

Maar ik wacht ook geduldig het antwoord af ;)

Ik vind het gedachte dat ze samen zullen opgroeien ook fijn hoor, ik ben ook als enig kind opgegroeid (in het begin), mijn zusje is 7 jaar jonger.

5. Mnq

Mnq Bekend lid

7 jan 2008
    822
    0
    0
    @ Adi, hoe is het gegaan vanmiddag/vanavond?
    Hoe vonden ze de groenten en aardappels, ging het goed?

Léonie ligt net weer in bed na een potje (bijna) helemaal te hebben leeg gegeten. (groene groenten, eerder niet haar favoriet..maar ging nu nagenoeg op) Strakjes rond een uur of 8 de fles en dan lekker slapen!

Léonie is ook over op "opvolgmelk" nummer 2. Ze is er niet minder van gaan drinken, ze is al niet echt een flessenbaby dus ben er wel blij mee nu. (zit nu zo rond de 550 cc per dag, houdt niet over...maar is net ok.

Fijne avond en gezellig weekend gewenst!

Monique

6. adi

adi Niet meer actief

die 550cc zal ze denk ik ook nog nodig hebben toch? Fijn dat ze het wil drinken.
    Nou hoe het vandaag ging. Eerst moet ik denk ik vertellen dat bij ons Melisa en Aldin voeding van Friso hadden en Diyana Nutrilon. Dit is op gegeven moment vanzelf zo gekomen. Melisa en Aldin hadden allebei een periode dat ze heel slecht dronken, toen ben ik uit pure wanhoop een andere merk geprobeerd (Friso) en dat wilden ze wel drinken!! Diyana dronk Nutrilon wel goed en is daarop gebleven.

Bij de overstap op opvolgmelk wilde ik van 2 merken af, dus heb ik ook aan Diyana Friso nr 2 gegeven. Ze heeft het wel gedronken, maar volgens mij beviel het niet goed. Van 18.00 tot 19.30 heeft ze aan een stuk gehuild en ze moest ook spugen (dit doet ze normaal nooit). Ze wou haar groente ook niet. De laatste fles om 20.00 heb ik haar toch Nutrilon nr1 gegeven, om haar buikje toch rust te geven.
    Ik denk dat ik voor haar toch Nutrilon nr 2 zal halen.

Andere twee deden het goed met nr. 2, en vonden hun groente ook heerlijk (hadden heel wat op).

Fijn dat Leonie zoveel aan lepel-voeding wil eten, nu al. Dat zal straks alleen maar makkelijk zijn als de fles niet meer hoeft.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Waarom probeer je voor alledrie niet gewoon Kruitvat opvolg, of Etos, AH of Bonbebe?
    Even goed maar stukken goedkoper.

Wat hebben ze trouwens een mooie namen zeg!

8. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Wij zijn vandaag bij het cb geweest en kregen daar ook een schema mee wat Beau nu zou mogen hebben.
    We geven eigenlijk pas net bijvoeding dus hij eet nog niet heel veel naast zijn flessen. Ook geven we nog niet zo lang kv, heb 5,5 maand borstvoeding gegeven op verzoek en dat was zo'n 7 keer op een dag.
    Het advies was om 3 flessen van 180/6 opvolgmelk te geven maar wij zaten nog op 5 flessen nutrilon 1 gemengd met 2. Vind het een behoorlijk stap om nu maar 3 flessen te gaan geven. 4 flessen opvolgmelk kan toch ook niet veel kwaad? Ik ben er nog niet heel erg in thuis. Nou ben ik niet van plan om mijn kind te gaan dwingen in het schema van het cb maar wil ook niet zijn nieren gaan overbelasten.

Ook gaf ze aan dat Beau yoghurt mag gaan eten. Halfvolle omdat hij al best zwaar is (9.1 kilo). Nu heb ik hem dat vanmiddag gegeven met een geprakte banaan en dat ging echt heel erg goed!!
    Maar ik zat me later te bedenken dat ik gelezen had dat het beter is om yoghurt te geven en dan pas na 7 /8 maanden. Alleen weet ik niet meer waarom dat zo is. Iemand een idee?

9. adi

adi Niet meer actief

Dankjewel :)!

Ze hebben Nurilon en Friso prematurenvoeding gehad en zo zijn we toen verder gegaan. Puur omdat ze aan smaak zijn gewend, en toen al spannend genoeg was hoe ze het zouden doen met gewone flesvoeding.

We zijn nu trouwens een beetje hopeloos met Diyana, sinds gisteren huilt ze ineens zoveel! We zijn na 3 flessen al teruggegaan naar nr 1 voeding (gisteren al), maar ze is ontroostbaar. Vannacht heeft ze ook koorts gehad, dus zal niet door de voeding komen. Zijn al bij de HA geweest, hij denkt flinke verkoudheid, niks ernstigs, maar het kind is niet rustig te krijgen. Heb geen idee wat te doen.. Vannacht hebben we andere twee uit logeren gedaan bij grootouders, maar hoe moet het morgen, die kunnen echt niet doorslapen als zij zoveel huilt.

Zou het toch door de opvolgmelk komen? Kan me haast niet voorstellen. Wat ze gister heeft gehad is al lang uit haar lichaan (heeft al veel geplast en gepoept)

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ja, maar soms duurt het wel een week of 2 voor de effecten die een niet geschikte voeding bij een kind teweeg hebben gebracht weer weggeëbd zijn. Vervelend hoor, hoop dat ze zich snel weer beter voelt!

11. Mnq

Mnq Bekend lid

7 jan 2008
    822
    0
    0
    @ Adi... Hoe gaat het nu? Kunnen het ook tandjes zijn?

De andere twee gaan wel goed nu?

Hier gaat het goed, de laatste fles wel nog steeds te laat..maar ja, is niet anders denk ik dan maar. Komt vanzelf wel..?

Hoop dat het bij jullie inmiddels wat beter gaat met jullie meiske..?

Sterkte en veel groeten,
    Monique

Deel Deze Pagina