wat fijn dat je hier je vraagjes kan stellen... mijn kleine hummel is bijna 9 weekjes... geboren met 2615 gram en 48 cm (ingeleid 3 weekjes te vroeg) nu inmiddels zitten we over de 4,5 kilo... wat is een beetje gemiddeld om te geven aan mn uk... ik geef nu 6 dagvoedingen en een in de nacht (sinds 2 weken fles voorheen combi met borst) de dagvoedingen zijn 120 met 4 schep de nacht geef ik 90 met 2 schep is dit voldoende of mag er weer wat bij? mijn schat slaapt heel weinig overdag... wel tevreden maar komt vrij snel voor voeding steeds... in de nacht is het vaak ook 24-4-6 uur! na 6 uur hoop ik hem te sussen tot 7, dat lukt wel...ooit komt hij ook echt pas om 8 uur (ideaal) ben bang als ik weer moet werken dat ik dit niet vol houd! moet ik hem misschien in de avond meer geven of nacht? zijn er nog tips om iets door te laten slapen? vriendelijk bedankt!
Je kindje krijgt voldoende voeding per dag. Vanaf de leeftijd van 2-3 maanden kunnen de meeste baby's 's nachts doorslapen. Tot die tijd is een nachtvoeding nog nodig. Soms helpt het om iets meer voeding voor de nacht te geven, om wat langer door te slapen. Ook het is het belangrijk dat je kindje het flesje rustig leegdrinkt, in 15 tot 20 minuten. Je kindje zal dan langer tevreden zijn na de fles. Groetjes Petra.