weer gaan werken. vast ritme

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Regenboogmam, 7 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Regenboogmam

Regenboogmam Actief lid

21 aug 2008
    389
    0
    16
    Ik ga weer beginnen met werken en omdat ik nog geen vast ritme heb, zou ik graag tips willen!

Mijn meisje is morgen 11 weken en ze drinkt 5 flessen van 150 + 5 en de laatste geef ik 180 + 6 (die ze niet altijd helemaal opdrinkt).
    Ik heb geen vaste tijden het ligt eraan hoe laat ze 's-nachts komt.
    Meestal tussen 3.00 uur en 5.00 uur.

Hoe krijg ik hier een beetje vaste tijden mee? Want ik wil niet de fles geven vlak voor ik haar moet wegbrengen 's-morgens ivm volle maag en spugen.

Ik kan haar misschien 's-nachts om een vaste tijd wakker maken, maar dat vind ik niet zo prettig. 's-avonds moet ik haar ook altijd wakker maken voor haar laatste voeding.

Alvast bedankt meiden!

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hoeveel flessen geef je nog?
    En geef je op verzoek?
    Ik zal er proberen wat meer sturing aan te geven. Zo rond de 3/4 uur een fles te geven. Zo krijg je wat meer ritme. Krijgt ie nog veel vaker de fles dan kun je de fles ook wat ophogen. Dit heeft het CB mij op een gegeven moment ook geadviseerd. Wat grotere flessen (180/6) geven met meer tijd ertussen (4 uur ipv 3 uur). En hij hield t zo ook beter vol s nachts.
    Ik liet tot ca 15 weken ook mn schema afhangen van hoe laat hij wakker werd. De ene keer begon de dag om 6 uur, dan om 7 uur. Maar de tijden ertussen lagen redelijk vast. Aan het begin van de dag kon ik zo wel de rest van de flestijden berekenen.

3. Regenboogmam

Regenboogmam Actief lid

21 aug 2008
    389
    0
    16
    Ik geef 6 flessen. En inderdaad ik weet ook pas sinds de eerste fles hoe laat ze die dag gaat komen. Ze komt wel om de 4 uur, dus dat is al wel lekker.

Deel Deze Pagina