Voeding baby 8 weken..

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door iss7, 7 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iss7

iss7 Lid

8 mei 2012
    49
    0
    0
    Winkelmedewerkster parttime
    Hallo..

Mijn dochter is nu 8 weken oud en weegt 4455 gram.

Ze drinkt eigenlijk nooit haar fles leeg.
    Ik bied haar 6x120 cc aan, dat zou ze mogen hebben qua gewicht.
    maar ze drinkt eigenlijk altijd maar 90cc leeg.
    ongeveer 1 keer per dag drinkt ze haar fles wel leeg en wil ze zelfs meer.
    Ze wordt zelf altijd om de 4uur wakker en zo nu en dan slaapt ze 's nachts door, maar zelfs als dat is drinkt ze max 100 cc leeg.
    Verder groeit ze goed, ze heeft trouwens ook reflux maar daar krijgen we motilium voor en dat werkt tot nu toe super.
    Ik heb al diverse flessen geprobeerd, het best werkt de dr.brown fles met fiep 2, ook omdat ze andere dikkere voeding heeft.
    Ik weet dat ze eigenlijk wel goed groeit, maar ben er wel onzeker over of ze genoeg binnen krijgt.
    Gister heb ik haar zelfs tot 3 keer toe 60 cc extra gegeven, omdat ze dan honger had, maar dan nog kwam ik aan een totaal van 515 cc voor de hele dag.
    (ik hou nu ook bij voor mezelf hoeveel en hoelaat ze drinkt)

Groetjes

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Het is goed dat je in de gaten houdt wat ze ongeveer op een dag drinkt. Het voedingsschema op de verpakking is een richtlijn hoor. Er zijn altijd kindjes die meer of minder drinken. Het belangrijkste is dat je dochter tevreden is en goed groeit. Gaat het verder goed? Geen andere klachten? Ze zou nu gemiddeld 800 ml per 24 uur mogen hebben. 500 ml is wel echt minimaal, qua vocht en voeding heeft ze dat zeker nodig.
    Hou het even in de gaten, bij twijfel kun je ook altijd het cb vragen.
    Groetjes Angelique

Deel Deze Pagina