aldoor dat gezeur...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Maritiem, 26 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maritiem

Maritiem Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113
    vandaag was het weer zover...tijd voor controle op cb...Ik zie hier altijd soort van tegen op omdat dochter altijd te klein en licht gevonden wordt (geboren met 2655 gram en dit nooit echt ingehaald)

en ja hoor, mevrouw woog net 8 kilo en dit vonden ze reden om mij door te sturen naar de kinderarts. is dit dan echt zo weinig (wat wogen/wegen jullie kindjes rond 14 maanden)? verder doet ze alles, loopt en speelt de hele dag zegt een paar woorden en is motorisch wat voor op haar leeftijd. toen ik aangaf dat ik de doorverwijzing wat overdreven vond keek ze me aan alsof ik gek was. uiteindelijk heeft ze me niet door gestuurd omdat ik het niet nodig vind. maar ik moet wel (voor straf) weer eerder komen dan normaal. en ze wil nu dat ik iedere drie weken kom wegen op bureau. ik voel me haast een slechte moeder maar ben dit eigenlijk niet van plan, onze dochter is gewoon een klein lichtgewichtje en het lijkt wel alsof dat niet meer mag...

daarnaast heeft ze nog een behoorlijk grote fontanel ook dit was een punt van aandacht. ik kan alleen nergens vinden wat dit voor gevolgen heeft als die lang zo groot blijft heeft iemand hier ervaring mee? de arts kon het me ook niet goed uitleggen...

al met al toch weer onzeker geworden van het bezoek.. bah (sorry moest het even van me afschrijven en misschien is er iemand die antwoorden ofzo heeft)

2. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Hier hetzelfde bij de 14 maanden controle.
    Hij woog geloof ik 8,5 kilo. Ze wilden dat ik vaker kwam wegen.
    Prima zei ik maar ik ging nooit.
    Als ik het gevoel heb dat het niet goed met hem gaat ga ik zelf wel naar een arts.

3. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

#3 Nemo2, 26 mei 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 mei 2016
    Hier met bijna 14 maanden 7800 gram en lengte 72,5 cm
    Hij word binnenkort wel getest op gluten, zijn groei gaat heel langzaam!

Met zijn gewicht zit hij onder de -2,5 (buiten de curve)
    Lengte -2,5 geloof ik

Ben benieuwd wat er bij ons uit gaat komen

4. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    8 kilo is licht, maar als ze groeit niet zorgelijk.
    Misschien leuk ook de groeigids app te installeren, dan kun je lengte en gewicht invullen en zie je op welke lijn ze zit.

Hier bij 14 maanden 10,5 kilo en mijn dochter zit tussen de 0 en +1 lijn in

5. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Volgens mij was dl ook iets van 8 tot 8,5 kg met 14 maanden. Mijn dochter heeft altijd op de min 1 gezeten. Nu met 18 maanden is 9,3 kg en moeten we ook eerder terug komen. Ik zal dan aangeven dat ik me geen zorgen maak gezien haar gedrag.

6. Maritiem

Maritiem Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113
    fijn om te lezen dat ik dus niet de enige ben die denk dat ze zich druk maken om "niks" en ik niet de enige ben die niet alle adviezen opvolgt. Moesten jullie ook extra vet enzo geven?

in de curve buigt ze nu wel duidelijk af, valt er helemaal buiten qua gewicht lengte zit ze er nog net in. maar ik had begrepen (bij mijn vorige bezoek) dat dit mag omdat ze 1 is geweest.

7. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Vanaf wanneer begon de curve erg af te buigen?
    Bij mijn zoontje vanaf het moment dat hij brood kreeg, vandaar die gluten test!

8. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Mijn zoontje woog 2700 gram bij de geboorte, dus ook altijd lichtgewichtje. Ik kreeg bij 15 maanden en 9 kilo en 82 cm ook te horen dat hij te licht was maar hij groeit wel gewoon in zijn eigen curve vanaf het begin. Men wilde ook dat ik bij 18 maanden terugkwam, prima. Ik vond 3 maanden best acceptabel. Als ik mijn zoon vergelijk met andere kinderen is hij wel echt smaller dan anderen.

Een afbuigende curve, zeker bij een kindje dat altijd te licht is, kan reden tot zorg zijn dus snap dat ze het wat willen volgen. Belangrijk is echter dat jij regie krijgt en gaat nemen. Lees je goed in over wat gemiddelde voedingsnormen zijn, kijk eens naar je kindje wat hij daarvan krijgt en bepaal zelf wat jij een acceptabel weegmoment vindt. Mogelijk kun je wat meer volle producten geven (boter, melk, yoghurt) en een extra tussendoortje? Die van ons eet echt als een bootwerker maar beweegt heel erg veel. Ik weet echter 100% zeker dat hij genoeg binnenkrijgt en heb daarom geen zorg. Wanneer hij echter ineens van zn curve zou gaan afwijken zou ik me wel een beetje zorgen maken dus snap in die zin wel dat het CB je terug wilde zien. Ken een kindje waarbij dat recentelijk ook 1x was (meetfout) en daarna was de curve weer normaal.

ik zou zeggen ga gewoon over 3 weken en neem dan lekker je eigen standpunt in en laat ze dan maar kletsen. Je bent niet verplicht naar hen te gaan als zij dat willen dus je mag dat lekker zelf bepalen

9. Maritiem

Maritiem Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113
    bij 11 maanden controle begon het iets af te buigen en nu nog meer afbuiging.. wou fot van de curve erbij zetten maar krijg hem er niet goed op mar zit zeg maar een knik in van 45 graden (verdeeld over 2 controles dus).. ze krijgt al wel langer brood..

samen met mijn man wel besloten als ze volgende keer weer wil doorverwijzen naar kinderarts dat we dan wel gaan zodat zij ook kunnen zien dat het er bij hoort en je iets sterker staat.. want zeker weten doe je het natuurlijk nooit

10. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    Je schrijft dat ze met haar lengte ook nog maar net in de curve zit. Hoe lang is ze precies? Het lijkt erop alsof ze wel gewoon in verhouding is, nu misschien qua gewicht wel iets afbuigt maar dat kan volgende Check weer bijgetrokken Zijn. Daarom is het best prima om een keertje meer te wegen. Als ze Goed eet lijkt mij er niks aan de hand. Zou me eerder druk maken om afbuigende lengte. Hier met 14 maanden 7500 gram. Ze is nu 9.0 kilo bij bijna 21 maanden. Absoluut niet dun want ze is gewoon heel klein. Hier dus meer zorgen om haar lengte.

11. Maritiem

Maritiem Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113
    ze eet de oren van ons hoofd en krijgt alles (en meer) dan dat ze nodig heeft, allemaal volle producten. maar ze beweegt ook de hele dag, zit eigenlijk nooit op de grond te spelen loopt liever het hele huis door met alles te slepen en lekker met de loopfiets racen... dus aan haar voeding ligt het ook niet dat het afbuigt...

snap ook wel dat het cb er wat van zegt hoor maar het gaat iedere keer zo en op een gegeven moment denk ik dan, ze zien toch dat ze altijd ligt is, maar snap ook dat ze procedures hebben die ze moeten volgen... ik weeg haar thuis ook altijd wel dus we houden het zelf ook in de gaten..

12. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Laten controleren kan nooit geen kwaad idd!!
    Misschien is er toch wel wat, of misschien wel helemaal niet.

Hier is het ook niet zeker dat het door de gluten komt hoor, maar het moet toch ergens vandaan komen dat hij niet groeit maar eerder afvalt!!

Zit jou dochter ook nog in maatje 68 kwa broekjes?

13. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Ik zou gewoon naar de kinderarts gaan en niet meer naar het cb. Kan geen kwaad om eens te laten checken. Je bent niet verplicht om naar het cb te gaan. Zij kunnen wel willen dat jij elke 3 week op de stoep staat. Maar dat beslis jij uiteindelijk nog.

14. Maritiem

Maritiem Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113
    nu 76 cm gemeten, in de ene curve is dit prima en in de andere valt ze er bijna uit (in mijn telefoon valt ze er prima binnen, bij cb bungelde ze echt iets boven de onderste lijn)

15. Maritiem

Maritiem Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113
    het wisselt we hebben hier kleren in de kast liggen die ze past van maat 68-80

16. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    Ja ze is slank maar volgens mij niet zorgelijk hoor!!! Gewoon extra wegen. Ik lees niks zorgelijks, ze is gewoon actief En eet ook prima. Hier ook 76 cm En 9 kilo dus maar ook 7 maanden ouder. Krijg veel bekijks op straat want ze praat ook nog is Goed voor haar leeftijd. Lopende/rennende en pratende kleine smurf.

17. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Haar lengte is toch opzich prima voor haar leeftijd? Mijn zoontje is 72,5 cm met 14 maanden

18. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Vandaag toevallig geweest met 13 maanden 73 cm en 9400 gram.

19. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Oef, zoontje hier is nu 4,5 maand en woog met de meting van 4 maand al 8060 gram. Dan klinkt het wel heel licht voor 14 maand.
    Laat het allemaal controleren, maar laat je niet gek maken! Zolang ze lekker vrolijk is, goed eet en blijft ontwikkelen zal het vast meevallen.

20. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Mijn zoontje woog 3.5 kg bij geboorte en toen hij 12 maanden was juist 8 kilo en toen hij 14 maanden was 8.8 kg. En hier hebben ze er nooit iets van gezegd. Ik vond het weinig in vergelijking met wat ik lees/hoor, maar volgens hen volgde hij zijn curve dus geen reden tot paniek. Ik vind het raar dat ze er zo een punt van maken hoor. Buigt zijn curve dan af of zo?

Deel Deze Pagina