combineren door omstandigheden

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door steffie1980, 12 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. steffie1980

steffie1980 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.344
    0
    0
    thuiswerk
    belgie
    Hallo,
    Na 3 kindjes aan de borst is nu ook nummer 4 een echt borstenkindje. En dan bedoel ik ook echt. Meneer gebruikt me als melkbar :D Oftewel hij drinkt eigenlijk heel erg vaak en maar 5 keer per dag heel goed. De rest zijn het slokjes die steeds om het uur soms half uur gewenst worden door meneer.
    Nu is het niet helemaal meer te trekken, hij was zeer slecht aangekomen en huilde dag en nacht, ik werd er compleet gek van. We zijn naar de kinderarts geweest om hem te laten controleren. Hij heeft hem uitgebreid onderzocht en vond helemaal niks. Hij zei geef eens een keer na een goede borstvoeding 30cc flesvoeding bij. Gewoon om uit te sluiten of hij honger zou kunnen hebben. (ook hij is helemaal voor bv ,maar het moet wel lukken)
    Dat hebben we dus die avond gedaan en warempel de kleine was rustig, tevreden en zelfs papa kon er even van genieten zonder gehuil.

Al met al hebben we dus in samenspraak met de KA na iedere voeding bijgegeven als hij huilde. Hij krijgt nu dus ongeveer een 100 cc fv naast verder volledige bv en hij is al veel veranderd. Wel heeft hij meer last van krampen merken we en zijn scheetjes stinken echt gruwelijk, maar hij is rustiger en alerter en hij was mooi 200 gram bijgekomen :)

Nu het probleem is dat ik mijn enkel gister heb gebroken. Zit met nog 3 kinderen thuis en heb er gewoon de fut niet meer voor om EN 45 min bv te geven (drinkt langzaam en 2 borsten) En direct erna een flesje geven waar hij nog eens 10 min over doet. Dan verschonen enz om 2 uur later opnieuw te beginnen.

Wat zouden jullie doen? om en om FV en BV gaan geven? Of gewoon zo doorgaan? Of de overstap (ja zelfs daar heb ik aan gedacht ook al heb ik de andere drie volledig min 4 maanden bv gegeven en voel ik me schuldig nu als ik over zou stappen)

2. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    Om rust te krijgen zou ik om en om doen, moet geen probleem zijn. alleen je borsten zullen gevoelig worden maar dat zal wel verdwijnen.

wel kan het zo zijn dat je BV wat terug gaat lopen, dus als je weer volledig wil geven dan moet het even op gang komen

succes

3. Robijntje82

5 nov 2008
    64
    0
    0
    Doen wat jou het beste lijkt. Schuldig voelen hoort erbij maar is helemaal niet nodig jou kindje komt hoe dan ook niks te kort als je het alleen fv zou geven.
    Ik heb een tjdje gecombineerd bv met fv, dat ging in het begin prima tot mijn productie ineens heel erg terugliep,mijn zoontje bleef maar huilen omdat hij gewoon niet genoeg kreeg, ik gaf dan ook de
    fles erbij maar hij had nog niet genoeg , totdat ik dacht nu is het genoeg geweest want ik trok het gewoon niet meer en ik uitte mijn frustratie en verdrietheid ook nog is op mijn oudste omdat ik gewoon
    zo onzeker werd waarmee ik eigenlijk bezig was, ik dacht nu is het genoeg en ben met heel wat schuldgevoel opgestapt op de fles.
    Mijn kinderen hebben ook niets aan een suffe moeder die alsmaar in een de stress schiet omdat het gewoon niet lukt.
    Achteraf be ik heel erg blij dat ik die overstap heb gemaakt ik ben nu een hele relaxe moeder en heb een supertevreden kind wat netjes om de drie uur voor zijn voeding komt en dat niet alleen ik heb tenminste
    nu heel veel tijd om aandacht aan mijn oudste te besteden.

Maar wil jou absoluut niet ompraten jij moet je keuze natuurlijk zelf maken Bv blijft het beste maar als je de keuze maakt om bijvoorbeeld volledig voor de fles te gaan dan moet je weten dat flesvoeding absoluut niet minder is. ;)

Succes!

4. steffie1980

steffie1980 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.344
    0
    0
    thuiswerk
    belgie
    thx voor de reacties.
    Xyno heeft nu medicijnen tegen reflux en ik blijf nog even bv geven ook al ligt hij op de bv curve op de -3 lijn. Hij komt aan maar erg weinig.
    Samen met een lk gaan we dit een weekje aankijken. Hij heeft gister dus alleen bv gehad en in de avond de eerste keer medicijnen.
    Vannacht sliep hij door (ben in shock haha)
    Vanmorgen gedronken heel op zijn gemak en medicijnen gehad en....hij slaapt nu dus ook.

Het kan zijn dat hij zo weinig aankomt door het teruggeven en het huilen steeds. Het zal vast en zeker vreselijk veel energie kosten.
    Heb zoiets van als hij de nacht doorslaapt en nu ook al 1,5 uur lekker slaapt dan kan hij geen honger hebben (lijkt mij dan)

5. Robijntje82

5 nov 2008
    64
    0
    0
    oo dat is mooi dat hij nu wat langer doorslaapt komt denk ik ook doordat hij medicijnen krijgt, misschien begint er nu wel een beetje regelmaat in te komen

succes met je kleine ;)

Deel Deze Pagina