Baby 4.5 maand altijd moe

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Samengeluk, 21 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Samengeluk

Samengeluk Actief lid

29 feb 2016
    119
    84
    28
    Hoi allemaal,

Ik ben altijd een stille lezer geweest, maar heb nu toch echt een vraag en ik hoop dat er mensen zijn die even met mij mee willen denken.
    Mij dochter is dus 4.5 maand en altijd al een goede slaper geweest, al vanaf het begin ingebakerd want ze slaat ontzettend met haar handen en het inbakeren vond ze meteen al super fijn!
    Nu is ze vanaf de geboorte al altijd heel snel moe geweest, wat natuurlijk niet vreemd is voor een pasgeborene, maar ik vind het toch een beetje vreemd dat ze ondertussen nog steeds niet langer wakker kan blijven.
    Ook hebben we veel moeite gehad met drinken, 1e maand heeft ze borstvoeding gehad maar ze werd tijdens het drinken ook zo moe dat ze na de eerste tsr stopte met drinken. Na een maand over gegaan naar flesvoeding die ook ingedikt werd met johannesbroodpitmeel want anders spuugde ze de fles er zo weer uit. Ook kreeg ik er met 2.5 maanden met geen mogelijkheid meer 5 flessen in, dus overgegaan op 4. Ze groeit wel ontzettend goed!
    Verder ontwikkeld ze zich ook prima. Houdt niet van op haar buik liggen, rolt wel van buik naar rug. Brabbelen, gillen en nog een heel scala aan geluiden heeft ze onder de knie. Echter na 15-30 min wakker te zijn geweest slaat ze weer ontzettend met haar armen en is ze weer heel moe en wil ze ingebakerd worden, dan kan ze nog max 15-30 min wakker zijn en dan wil ze echt slapen.
    Ik zal hieronder haar schema neerzetten, die is bijna altijd hetzelfde.

7:15 wakker maken
    7:30 fles 180+6
    8:00 moe, naar bed
    9:00 wakker 9:30 moet maar dan ga ik even met haar lopen of baker ik haar (losjes) in zodat ze nog even kan relaxen. Als ze in bad moet dan gebeurd dat ik deze tijd.
    10:00 moe, naar bed
    11:00 wakker maken
    11:15 fles 180+6
    12:00 moe, naar bed
    15:00 wakker maken (soms wordt ze tussendoor wakker maar dan wil ze er echt niet uit, alleen een speen, slaapt ook binnen 5 min verder)
    15:15 fles 180+6
    16:00 moe, naar bed
    17:00 wakker en spelen maar na 15-30 min weer moe en zelfde verhaal als sochtends om 9:30
    17:45-18:00 naar bed
    18:30-18:45 wakker en dan fles 180+6
    19:00-19:30 naar bed voor de nacht en dan hoor je haar niet meer. Sochtens is ze heel vrolijk en alert.

Ze zeurt nooit om de fles, heeft heus wel eens honeer maar als je dan bijvoorbeeld 15 min later de fles geeft kan zo zo in slaap zijn gevallen.

Verder huilt ze bijna nooit, alleen als ze echt heel moe is en bijvoorbeeld in de box ligt, ze slaat zichzelf dan en ze weet niet zo goed wat ze met zichzelf aan moet. Ook heeft ze nooit last van krampjes oid.

Als ze wakker is dan is ze ook echt wel heel vrolijk, alleen ze houdt t gewoon echt niet lang vol..

Sorry voor het lange verhaal, hopelijk is het wel een beetje duidelijk zo.

2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.152
    23.235
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Eerste wat me opvalt: waarom maak je haar zo vaak wakker? Dan is ze misschien niet uitgeslapen en dus nog moe.

3. Samengeluk

Samengeluk Actief lid

29 feb 2016
    119
    84
    28
    Toch niet goed uitgelegd van mijn kant, sorry
    Rond die tijden is ze zelf al wakker geworden maar ligt nog een beetje te tutten op bed. Enige moment dat ik haar echt wakker maar, is sochtends. Maar dan heb ik ook geen andere keus want ik heb nog een oudere dochter die ook naar school moet, anders komen we niet uit met de eerste fles.
    Als ik haar op de andere tijden niet 'wakker maak', wat ik dus verkeerd omschreven heb, dan kan ze zo nog een half uur/45 min op bed liggen en om zich heen liggen kijken terwijl het dan dus al wel tijd is voor de fles en ze eigenlijk ook wel honger heeft, ze laat alleen niets van zich horen

4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Klinkt als de ideale baby ;) als ze verder goed allert is, aankomt en goed drinkt zou ik mij geen zorgen maken.

5. Samengeluk

Samengeluk Actief lid

29 feb 2016
    119
    84
    28
    Dankje! Stelt toch wel gerust!
    We gaan gewoon zo door, ze zijn vanzelf wel wat meer aankunnen. Voor nu bivakkeert ze vooral graag in bed, wakker en slapend..

6. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Ik dacht eigenlijk ook in eerste instantie waarom maak je haar wakker? Maar ik begrijp dat dit niet het geval is. Tsja gewoon in haar ritme meegaan zou ik zeggen. Misschien kun je er nog voor kiezen om 2x bed overdag te vervangen door weg te leggen in de box ofzo? Misschien blijft ze dan wat meer wakker. Maar ik vind het prima klinken, ze komt goed aan en groeit en is blij, nou helemaal prima lijkt me??

7. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Het klinkt mij toch erg bizar in de oren. Nu zit ik wel met het andere uiterste, voor het tweede kind op rij. Zoon is nu zes maand maar was op die leeftijd makkelijk drie uur wakker. Dus na een half uur alweer moe en slapen, daar kan ik me echt niets bij voorstellen. Heb je een curve? Volgt ze haar lijntje gewoon. Dan zal het vast wel ok zijn.

8. Samengeluk

Samengeluk Actief lid

29 feb 2016
    119
    84
    28
    Ja ze volgt haar lijn gewoon, lengte en gewicht middelste lijn. Haar in de box leggen werkt niet, dan lijkt het wel of ze overprikkeld raakt en wordt ze heel verdrietig, als dat niet gebeurd valt ze ook in slaap om vervolgens heel verdrietig wakker te worden. Ik leg haar dan in bed en dan kan ze weer lachen en slaapt ze verder..
    Als ik haar ergens anders mee naar toe neem is ze helemaal snel moe en dat is eigenlijk geen doen.
    Hopelijk krijgt ze snel wat meer energie

9. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.152
    23.235
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dan dit inderdaad ja!
    Dafne heeft nog tot een jaar 3 x geslapen overdag en pas met 1,5 jaar over op 1x. Sommige hebben wat meer slaap nodig dan anderen denk ik dan maar.

10. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.267
    25.733
    113
    Ik vind het ook best bizar dat ze maar 15-30 minuten wakker kan zijn. Maar dat betekent niet dat het slecht is. Zolang ze goed groeit en zich ontwikkelt, lijkt het mij wel in orde. En anders vraag je dat toch gewoon op het cb. Altijd fijn als een professional je gerust kan stellen.

Mijn oudste was ook een goede slaper en zij heeft heel lang gehad dat ze maar een uurtje wakker kon zijn. En dat vond ik al kort :D

11. Samengeluk

Samengeluk Actief lid

29 feb 2016
    119
    84
    28
    7 april gaan we weer naar het cb, dan gaan we het er even over hebben

Deel Deze Pagina